Prodaja luksuzne robe u svetu za četvrtinu manja zbog pandemije
Prodaja luksuzne odeće, nakita i proizvoda za lepotu očekuje se da će ove godine opasti skoro za četvrtinu zbog pandemije koja uništava više od šest godina rasta tog sektora, piše u studiji koju je danas objavila američka konsultantska kuća “Bin” (Bain).Pad će, izgleda, biti manji od prognoze od 35 odsto očekivanih proletos, jer se oporavilo tržište u Kini, gde se proda gotovo trećina sve luksuzne robe u svetu.
Očekuje se da će taj sektor ove godine ostvariti 217 milijardi evra prihoda, što je dve milijarde evra manje nego 2014. i 64 milijarde manje u odnosu na 2019. godinu, kaže “Bin” u polugodišnjoj studiji pripremljenoj za italijansko udruženje proizvođača luksuzne robe “Altagama”.
To je prvo smanjenje prihoda sektora luksuzne robe od finansijske krize 2009. godine, kada je ta industrija pretrpela pad od devet odsto, od čega se brzo oporavila već sledeće godine.
Sada je procena vremena za oporavak od pandemije neizvesna, jer ponovno jačanje širenja korona virusa navodi države da opet zatvore nebitnu maloprodaju i zabrane putovanja širom sveta. Oporavak industrije od toga će u velikoj meri zavisiti od toga kada bude bilo vakcine, rekla je Klaudia D’Arpicio iz “Bina”.
D’Arpicio očekuje da će izgledi postati jasniji u drugom kvartalu iduće godine, kada će biti lakše shvatiti kolika je potrošnja u Kini, kakav je uticaj stimulativnih mera u SAD i Evropi, kao i da li će biti promene poreske politike posle izbora za američkog predsednika, jer ako to bude Džozef Biden, verovatno će oštrije biti oporezovani oni koji zarađuju više.
“Mnogo je neizvesnosti u sledećoj godini”, rekla je D’Arpicio.
Očekuje se da će profit luksuznih marki ove godine opasti za čak 60 odsto i sledeće godine oporaviti se samo za polovinu.
Pošto sve više ljudi širom sveta mora da ostane kod kuće, prodaja luksuzne odeće je opala za 30 odsto, na 45 milijardi evra, a obuće za 12 odsto, na 19 milijardi evra. Taj pad je manji jer se u drugoj pomovini ove godine oporavila prodaja patika.
Potrošači u Aziji su luksuznom sektoru pomogli da ublaži pad prodaje nakita na 15 odsto, ili 18 milijardi evra.
Pandemija ubrzava promene koje su već bile u toku u tom sektoru, uključujući prelazak na kupovinu putem Interneta, zatim orijentisanje na održivost i raznolikost ponude, rastuću ulogu mlađih generacija i komercijalno eksperimentisanje s digitalnim platformama.
“Pandemija je eliminisala izgovore za brendove koji nisu razumeli trendove time što je dala hitnost ispravnim ulaganjima”, rekla je D’Arpicio.
Upozorila je da će, što kriza bude duže trajala, nekim brendovima sve više nestajati gotovine što će neke sasvim zatvoriti, a druge prinuditi da se restrukturiraju.