Epl, Amazon, Majkrosoft i Gugl zauzeli su vrh liste najvrednijih brendova u 2020. godini, a dominaciju tehnološkog sektora potvrdio je i rast društvenih mreža i komunikacija, pokazao je najnoviji izveštaj konsultantske firme Interbrand.
Epl je zauzeo prvo mesto s vrednošću brenda od 323 milijarde dolara, prema Interbrandovom izveštaju “Best Global Brands 2020”. U poređenju s prošlom godinom porasla je 38 posto.
Na drugom mestu je Amazon s brendom vrednim 200 milijardi dolara, a na trećem Majkrosoft čiji brend vredi 166 milijardi. Njihova vrednost je skočila 60, odnosno 53 odsto, čime su se svrstali u grupu s najvećim rastom, ističu u Interbrandu.
U grupi brendova s najvećim skokom vrednosti nalaze se još Spotifaj, Netflikd, Adob, Pejpal, Salesforce.com, Nintendo i Masterkard.
Među deset najvrednijih brendova svrstali su se još Samsung, Koka-Kola, Tojota, Mercedes-Benc, Mekdonalds i Dizni.
Među 100 najvrednijih prvi put su se probili Instagram, JuTjub i Zoom, a vratili su se Tesla i Džoni Voker.
Osim što su rasli brendovi društvenih mreža i komunikacija, više od polovine brendova koji su beležili rast ima model poslovanja zasnovan na pretplatama.
Najviše je rastao tehnološki sektor, dok je maloprodaja osetila posledice pandemije koronavirusa. Tako je vrednost brendova Zara i H&M pala najmanje šest posto, a pad su zabeležili i svi luksuzni brendovi, osim Hermesa.
“Kovid efekat” išao je pak na ruku brendovima iz sektora logistike, poput UPS, FedEx i DHL, a porasla je i vrednost brendova u sektoru plaćanja, poput Pejpala, Vize i Masterkarda.
Ukupna vrednost 100 najvrednijih brendova porasla je devet posto u odnosu na 2019. godinu, na 2.336 milijardi dolara.
Tehnološki brendovi čine gotovo polovinu vrednosti svih brendova na listi. U 2010. godini njihov udio je iznosio 17 procenata.
Izvor: Novac.hr