Oko 60 odsto banaka u svetu zatvorilo je filijale ili skratilo radno vreme zbog kovida-19, a mnoge su primenile nove, digitalizovane procese.
Neki od njih su otvaranje računa – 34 odsto, metode za identifikaciju i verifikaciju na daljinu – 23 odsto i beskontaktno plaćanje – 18 odsto. Ovo je pokazalo istraživanje Dilojta o zrelosti digitalnog bankarstva, sveobuhvatnoj analizi digitalnih funkcionalnosti i situaciji na tržištu, rađeno u 39 zemalja i 318 banaka, piše Srbijadanas.
– Kada je o Srbiji reč, naše banke se u poređenju sa globalnim prosekom, mogu svrstati u grupu “zakasnelih digitalnih korisnika – ocenjuje se u istraživanju.
Najveće razlike u poređenju sa svetom su u aktivnostima koje se odnose na otvaranje bankovnih računa, redovno korišćenje bankarskih usluga, razvoj naprednijih usluga i zatvaranje bankovnih računa. Srpske banke još nisu u potpunosti razvile višekanalnu strategiju, gde korisnicima nude sve proizvode, usluge i korisničko iskustvo kroz sve dostupne kanale.
Korisnici u Srbiji, pokazuje istraživanje, imaju više sklonosti ka mobilnom naspram internet bankarstva, osim u domenu investicionih proizvoda, gde je data blaga prednost internet bankarstvu.