Zbog kovida-19, 60 odsto banaka u svetu zatvorilo je filijale ili skratilo radno vreme, a mnoge su primenile nove, digitalizovane procese.
Među njima su najzastupljeniji otvaranje računa – 34 odsto, metode za identifikaciju i verifikaciju na daljinu – 23 odsto i beskontaktno plaćanje – 18 odsto, pokazalo je istraživanje Dilojta.
Istraživanje o zrelosti digitalnog bankarstva, sveobuhvatnoj analizi digitalnih funkcionalnosti i situaciji na trzištu, rađeno je u 39 zemalja i 318 banaka.
Kada je o Srbiji reč, naše banke se u poređenju sa globalnim prosekom, mogu svrstati u grupu “zakasnelih digitalnih korisnika”, ocenjuje se u istraživanju.
Navodi se da su najveće razlike u poređenju sa svetom u aktivnostima koje se odnose na otvaranje bankovnih računa, redovno korišćenje bankarskih usluga, razvoj naprednijih usluga i zatvaranje bankovnih računa. Iako Srbija u ovim kategorijama nije daleko ispod globalnog proseka, još je prilično daleko od najbolje svetske prakse, stoji u izveštaju.
“Srpske banke još nisu u potpunosti razvile višekanalnu strategiju, gde korisnicima nude sve proizvode, usluge i korisničko iskustvo kroz sve dostupne kanale”, kaže rukovodilac u Sektoru za konsalting Dilojta Ivan Stefanović.
On dodaje da korisnici u Srbiji pokazuju više sklonosti ka mobilnom naspram internet bankarstva, osim u domenu investicionih proizvoda, gde je data blaga prednost internet bankarstvu.