Digitalne strategije banaka značajno se menjaju i prilagođavaju novim momentima na tržištu, zaključak je jučerašnje online panel diskusije na temu „Online onboarding – od regulative do neophodnosti“, u okviru 15. Nedelje komplajans funkcije u bankama koju je organizovalo Udruženje banaka Srbije, sa idejom da predstavi koliko su se modeli poslovanja preko noći promenili i na koji način korona virus utiče na digitalizaciju.
Učesnici panela su konstatovali da je brzina napretka u digitalnim inovacijama, koje su neminovne, srazmerna kooperaciji i razumevanju svih činioca. Ovo podrazumeva agilan i pragmatičan pristup u okvirima banke između biznisa, IT, compliance, pravnih i drugih timova, kao i vendora koji su spremni da podrže biznis planove klijenata upotrebom inovativnih i tehnološki aktuelnih rešenja uz iskusne implementacione timove koji omogućavaju njihovu primenu.
Otvarajući panel, Branko Milosavljević, Group Delivery Director, Asseco SEE, naglasio je koliko je važna digitalizacija i kako su pravi ljudi za inovacije u poslovanju postali neophodnost.
„Digitalizacija nudi puno toga novog što može da bude od koristi bankama. Mi smo se kao vendor dugo pripremali za ovo, kreirajući generacije fleksibilnih rešenja za naše klijente. Projekti koji su u vezi sa digitalizacijom banaka, započeti neposredno pre pandemije, prilagođeni su promenama na tržištu i završeni veoma brzo”, izjavio je Branko Milosavljević, Group Delivery Director, Asseco SEE.
Učesnicima panela su predstavljena iskustva iz prve ruke u vezi sa onlajn onboarding-om klijenata u bankarskom sektoru. Svoje viđenje o tome kako iskoristiti tehnološke inovacije za pružanje bolje usluge klijentima u ovim novim vremenima i kako pomoći regulatoru da uskladi regulativu sa tehnološkim rešenjima dao je ekspert Miloš Vojvodić iz Credit Agricole Srbija:
„Ponašanje korisnika za vreme pandemije koronavirusa pokazalo je da su i stariji korisnici u velikoj meri počeli da koriste digitalne servise, što potvrđuje rast od 40 odsto naših korisnika e-bankinga i m-bankinga, u odnosu na prošlu godinu. Kombinacija novih tehnologija i promene u ponašanju klijenta, daju nam mogućnost da unapređujemo svoja znanja i ubrzamo poslovne procese, kako bismo pružili još bolji servis klijentima”, izjavio je Miloš Vojvodić, Head of CRM & Digital transformation, Credit Agricole Srbija.
Dimitar Komlenović, član Izvršnog odbora Direktne Banke a.d. Kragujevac, je konstatovao:
„Kod digitalizacije je ključna transformacija u načinu razmišljanja kao i multidisciplinarnost ljudi koji je implementiraju. U proteklom periodu došlo je do velikih promena u pogledu strategije banaka, koje pored napora da se približe klijentima direktno na prodajnim mestima, dobijaju mnogo efikasniji pristup u vidu online digitalnih kanala. Nadam se da ćemo uskoro dobiti mogućnost za određene inovativne servise kao što je upotreba veštačke inteligencije u procesu utvrđivanja identiteta i prepoznavanju lica, na koje ćemo moći da se oslonimo prilikom rada sa klijentima“, izjavio je Komlenović.
Ilija Milić, Digital Banking and Business Performance Department Manager, Eurobank a.d. Beograd je istakao:
„Kovid-19 je uticao da se planirani projekti, koji se odnose na unapređenje korisničkog iskustva i ugovaranja proizvoda/usluga banke na daljinu, značajno ubrzaju kako bi klijentima ponudili najbolju moguću uslugu. Godinama unazad banke su promovisale digitalne servise, ali je pandemija koronavirusa uticala na to da ih prihvate i klijenti koji su do sada bili pasivni i sumnjičavi. Našim klijentima smo kroz unapređenu verziju mobilnog bankarstva omogućili da apliciraju za gotovinski kredit kao i da mogu da obavljaju IPS plaćanja. Takođe, na bankomatima mogu da vrše isplatu/uplatu dinara i EUR, za pravna lica je posebno značajna mogućnost da vrše uplatu pazara“, izjavio je Milić.
Ovogodišnja Nedelja komplajans funkcije u bankama, koju Udruženje banaka Srbije organizuje već tradicionalno, 15. put, obeležili su eminentni predavači i aktuelne teme.