Evropska automobilska industrija našla se u uslovima pandemije koronavirusa u izuzetno teškoj situaciji, u EU “izgubila” je 2,4 miliona motornih vozila, a očekuje se da pad u ovoj grani u ovoj godini iznosi 25 odsto.
Proizvodači vozila morali su da zatvore svoje razvojne centre i proizvodna mesta u EU u proseku 30 radnih dana tokom perioda zaključavanja, što je dovelo do gubitaka u proizvodnji od više od 2,4 miliona motornih vozila do sada.
A ako gledamo napred, očekuje se da će se prodaja automobila smanjiti za rekordnih 25 posto u 2020. godini.
Ovo je saopštilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) koja je objavilo svoj godišnji koji daje pregled o autoindustriji u EU sa najnovijim podacima, prenosi Indikator.ba.
Mi smo posvećeni saradnji s kreatorima politika u Briselu i zemljama članicama EU kako bismo osigurali da naš sektor može preživeti i oporaviti se, čime ćemo zaštititi radna mesta, proizvodnju i buduća ulaganja, rekao je Erik-Mark Huitema, generalni direktor ACEA.
Automobilski ekoistem osigurava rad za 14,6 miliona Europljana, što predstavlja 6,7 posto ukupne zaposlenosti u EU. Sa 2,7 miliona ljudi koji rade na proizvodnji vozila u 226 fabrika u EU, autoindustrija čini 8,5 posto ukupnih proizvodnih poslova u regionu.
Gotovo 18 miliona vozila proizvedeno je u Evropi u 2019. godini, što predstavlja 20 odsto svetske proizvodnje vozila. Širom sveta izvezeno je 5,6 miliona vozila, čime je EU lani ostvarila trgovinski suficit od 74 milijarde evra.
Autoindustrija ima najveću potrošnju na istraživanje i razvoj u EU, ulaže impresivnih 60,9 milijardi evra godišnje.
Danas je na evropskim putevima 313 miliona vozila. Osim što osiguravaju da se ljudi i robe mogu slobodno da se kreću kontinentom, ta su vozila glavni izvor prihoda država, donoseći više od 440,4 milijarde evra poreza godišnje.