Nova web stranica Rooftop Slushie nudi uslugu pomoću koje zaposleni u tehnološkim kompanijama mogu prodavati preporuke za posao po cenama manjima od 50 dolara.
Rooftop Slushie pored preporuka za ‘pojačavanje’ biografija nudi i uslugu pomoću koje zaposleni u tehnološkim kompanijama mogu da prodaju preporuke za posao po cenama manjim od 50 dolara. Najpopularnije kompanije su, očekivano, Facebook, Google i Amazon
Ako nemate preporuku, a želite se da se zaposlite u nekoj većoj tehnološkoj kompaniji u SAD-u, šanse za uspeh su prilično male. Ako neko jamči za vas, puno su veće šanse da ćete dobiti priliku da dobijete radno mesto, prenosi tportal.
Rooftop Slushie je web stranica na kojoj kandidati mogu tražiti preporuke – i kupiti ih po cenama od 20 do 50 dolara. Ovaj neobični portal aktivan je od 2019. te je do danas zabeležio preko 11.000 uspešnih transakcija.
One Zero izveštava da se iza stranice nalaze tvorci Blinda, anonimne web stranice namenjene tehnološkim radnicima koji žele sa drugima da ogovaraju situaciju u industriji ili na njihovom radnom mestu.
Procedura kupovine preporuke je jednostavna. Kupac ispunjava formular, nabraja kompanije kojima planira da se javi i onda dobiju listu ljudi koji su spremni da daju preporuku, nakon čega samo treba da plate i pošalju CV.
Svi prodavači preporuka imaju pravo da odbiju CV ako smatarju da nije dovoljno dobar, a trenutno je na stranici registrirano preko 83.000 kompanija uključujući Google, Amazon i Facebook.
Prema Danielu Kimu, menadžeru Rooftop Slushieja, reference za Facebook i Google su uvek najpopularnije. Kim tvrdi da je stranica napravljena za pojedince koji imaju dobar CV, ali i dalje nemaju preporuku potrebnu za ulazak u veće kompanije.
Drugi, doduše, stranicu smatraju portalom za podmićivanje. Tehnološke kompanije u SAD-u većinom imaju neku vrstu stimulusa za zaposlene koji su spremni da preporuče novog sposobnog radnika te zabranjuju spomenutu praksu.
Rooftop Slushie takođe nudi uslugu korekcije biografije kao i pomoć pri pripremama za intervjue, ali kao što Gizmodo zaključuje, najpopularniji deo stranice i dalje je prodaja preporuka.