Hedonizam kao inspiracija – Kako od svakodnevne namirnice napraviti jedinstveni premium proizvod – Bankar.rs
KOMPANIJESVE VESTI

Hedonizam kao inspiracija – Kako od svakodnevne namirnice napraviti jedinstveni premium proizvod

Podstaknuta željom da razvije sopstveni brend i tržištu ponudi originalan, premium proizvod – krem med – profesorka engleskog jezika Slađana Rajković Krnjaić odlučila je da napusti svoju profesiju i posveti se razvoju delikatesa koji će oduševiti sve istinske hedoniste.

Kašičica meda uz čašu vode mnogima je omiljeni jutarnji ritual, a široke mogućnosti primene ove namirnice dovele su do toga da se med danas može naći u skoro svakom domaćinstvu. Ipak, premium proizvodi od meda kod nas nisu toliko česti, pa je Novosađanka Slađana Rajković Krnjaić upravo u tome videla poslovnu šansu. Zajedno sa svojim suprugom razvila je jedinstveni proizvod na našem tržištu – krem med – i pre nešto više od godinu dana osnovala preduzeće „BlissHoney“.

blog, ističe Slađana. Tako je nastao krem med, koji se dobija procesom fine kristalizacije meda, koji mu daje kremastu teksturu. Usitnjavanje kristala se postiže fizičkim putem, bez zagrevanja, tako da je kvalitet meda potpuno sačuvan, objašnjava Slađana. Danas ponuda „BlissHoney“ obuhvata krem med bez dodataka, kao i sa dodatkom lešnika, pistaća i morske soli, kafe, liofilizovane maline, jabuke, limun trave i đumbira.

Pre pokretanja ovog biznisa, Slađana je deset godina radila kao profesorka engleskog jezika, a na odluku da u potpunosti promeni profesiju podstakla ju je potreba da realizuje poslovnu ideju koju je dugo imala – da osmisli i kreira premium proizvod koji će biti drugačiji od svega što je do tada postojalo na našem tržištu. „Suprug i ja smo zajedno razvijali sve korake, osmišljavali brend, investirali u razvoj proizvoda i proizvodnog pogona, nabavili potrebne mašine i uložili u marketing. Razvoj poslovanja zahtevao je punu pažnju i puno radno vreme, pa se promena profesije sama nametnula. Ipak, danas mi prethodno radno iskustvo znači prilikom komunikacije sa potencijalnim stranim kupcima i učešća na međunarodnim sajmovima,“ kaže Slađana.

Danas je „Bliss Honey“ porodična firma koja za proizvodnju koristi med iz sopstvenog pčelinjaka, kao i med lokalnih pčelara čije su pčele bile na istim pašama. Dok je Slađana posvećena komunikaciji sa klijentima i saradnicima, organizovanju distribucije, kreiranju i praćenju marketinških aktivnosti, finansijama i praćenju toka proizvodnje, u tome ima svesrdnu podršku supruga, koji se bavi razvojem biznisa, veb sajta, kao i automatizacijom proizvodnih i poslovnih procesa. U njihovom timu važnu ulogu ima i Slađanin svekar, koji pomaže u proizvodnji i distribuciji proizvoda.

„Kod vođenja sopstvenog biznisa najviše mi se dopada to što imam priliku da se bavim građenjem brenda, imam kontrolu nad odlukama i nad promenom pravaca poslovanja u zavisnosti od eksternih faktora. U korporativnom okruženju ne bih imala te mogućnosti“, smatra Slađana. Sa druge strane, kako kaže, pokretanje sopstvene firme zahtevalo je velika inicijalna ulaganja, jer su iz sopstvenih izvora finansirali izgradnju pogona po najvišim standardima u prehrambenoj industriji, koji su u skladu i sa standardima za izvoz na najzahtevnija tržišta.

Proizvodi „BlissHoney“ za sada se mogu naći na policama trgovinskog lanca Mercator-S, u manjim radnjama specijalizovanim za delikatesne proizvode, a dostupni su i putem sajta ove firme.

Kada je o reakciji potrošača reč, Slađana kaže da je ona veoma pozitivna, naročito zbog toga što je proizvod inovativan i što ima brojne mogućnosti primene. „Imamo redovne mušterije koje stalno kupuju naše proizvode, što za sebe, što kao poklon. Takođe, sarađivali smo sa građevinskim, špediterskim i malim programerskim firmama za koje smo pripremali brendirane korporativne poklone.“

Prema Slađaninom dosadašnjem iskustvu, prodaja premium proizvoda na našem tržištu još uvek nije na zavidnom nivou, mada ona veruje da će se i to promeniti povećanjem svesti potrošača o kvalitetu domaćih proizvoda, kao i rastom kupovne moći.

„Kupci naročito pozitivno reaguju na recepte i savete za primenu naših proizvoda, koji se mogu naći na našem sajtu i društvenim mrežama, a takođe ih dostavljamo i zajedno sa porudžbinama,“ naglašava Slađana. Kako kaže, recepte razvija sama i uvek ih isproba pre nego što ih preporuči kupcima. „Ljudi sa oduševljenjem prihvataju ideje koje im predstavimo jer im obično ne padne na pamet da na taj način iskoriste med. U centru naše priče je hedonizam i naši proizvodi su pre svega namenjeni onima koji žele da uživaju u kvalitetnim slatkim zalogajima, ali i osobama koje vode računa o zdravoj ishrani“, poručuje Slađana.

Za pokretanje i razvoj preduzeća „BlissHoney” Slađana je dobila kreditnu i mentorsku podršku programa socijalnog bankarstva „Korak po korak“ koji sprovodi Erste Banka.

Tags
Back to top button