Prevare putem internet bankarstva veliki problem u Danskoj
Prevare putem internet bankarstva obaraju sve rekorde, a dokaz je i Danska u kojoj je prošle godine izgubljeno 52 miliona kruna novca (oko 7 miliona evra).
Metoda pljačke je prvenstveno telefonskim pozivima gde kriminalci pozivaju klijente banke pod izgovorom da žele da im pomognu, a onda varaju kupce otkrivanjem njihovih strogo ličnih kodova NemID (dansko zajedničko rešenje za prijavu za javne usluge, online bankarstvo…) i tako kradu novac s njihovih bankovnih računa.
Često kriminalci navode da dolaze iz banke, Netsa, Microsofta, policije, Uprave za zaštitu podataka ili slično i objašnjavaju da se građani potkradaju u internet bankarstvu i da im mogu pomoći. No umesto pomoći, oni zapravo prazne račune žrtava. Nažalost, to se događa u sve većem broju slučajeva i sa sve većim gubicima.
“Za žaljenje je što su zločinci bili uspešni u činjenju ove vrste zločina. To se može učiniti samo zato što još uvek postoje Danci koji drugima otkrivaju svoje lične kodove. Zato je važno ponoviti jednostavnu poruku: ako se od vas traži da unesete lične kodove poput kodova sa vaše ključ kartice NemID, to je prevara. Samo kriminalci traže takve stvari”, kaže direktor Finans Danmark, Michael Busk-Jepsen za danske medije.
U 2019. godini počinjeno je gotovo 1.500 slučajeva prevare putem internet bankarstva. Zločinci su pobegli sa ukupno 52 miliona danskih kruna. Bankarstvo je pokrilo ogromnu većinu tih gubitaka.