Nemačkim kompanijama neophodni krediti, banke uzdržane – Bankar.rs
ANALIZEKOMPANIJESVE VESTI

Nemačkim kompanijama neophodni krediti, banke uzdržane

Kompanije u Nemačkoj traže više zajmova tokom pandemije korona virusa i tvrde da kod banaka nailaze na sve izraženiju uzdržanost da im izađu u susret, pokazuju rezultati ankete za drugi kvartal, koju je sproveo Institut IFO.

Od ukupnog broja anketiranih firmi 34,4 posto je navelo da je vodilo pregovore o zajmu sa bankama u drugom tromesečju, dok je u prvom kvartalu taj podatak iznosio 29,3 procenta, navodi IFO u saopštenju dostavljenom Tanjugu.

“Od onih firmi koje su ušle u pregovore, 19,4 odsto je reklo da su banke prilično uzdržane. To je najviši procenat prijavljen od 2017. godine”, kaže Klaus Vohlrabe, šef anketnog sektora na IFO institutu.

Značajnih 68,7 posto kompanija koje se bave pružanjem usluga hrane i pića navelo je da su pregovarale o zajmu, kad je reč o hotelima kredit je tražilo 60,7 procenata a među firmama u turističkoj industriji 50,7 odsto, što je takođe znatno iznad proseka za celu ekonomiju.

Bankama se obratilo za zajam i 37,6 posto kompanija iz maloprodaje, što je nov rekord u tom sektoru, zatim 34,6 odsto industrijskih preduzeća i 31,1 procenat firmi koje se bave veleprodajom. Na začelju liste kompanija koje su prijavile da pregovaraju o kreditu su one iz građevinske industrije, čiji je broj pao ispiod proseka (23,8 procenata).

“Ovo nije iznenađenje, pošto je negativan efekat epidemija korona virusa na građevinarstvo bio manji nego na ostale sektore”, navodi Vohlrabe.

Udeo industrijskih kompanija koje su pregovarale o kreditima i žalile se na rezervisanost banaka iznosio je 22,1 posto, što je iznad proseka od 19,4 odsto, i više nego u prethodnom kvartalu kada se na banke požalilo njih 15,1 procenat.

Ovaj pokazatelj je naročito porastao u građevinarstvu. Sa minimuma od 6,6 procenata u prvom tromesečju, udeo njihovih žalbi se u poslednjem istraživanju više nego udvostručio na 17,4 procenta.

Među pružaocima usluga, broj pritužbi na banke je povećan sa 16,2 na 19 procenata, dok je u veleprodaji opao sa 14,6 na 13 procenata.

Tags
Back to top button