Nepristojnost na poslu u porastu – Bankar.rs
SAVETI ZA POSAOSVE VESTI

Nepristojnost na poslu u porastu

Većina ljudi kaže kako sve više oseća na svojoj koži nepristojnost na poslu.

Istraživanje koje je objavljeno u američkom časopisu za primenjenu psihologiju (Journal of Applied Psychology) pokazuje kako takva negativnost može biti zarazna. Tri studije koje su objedinjene u jedno istraživanje pokazuju kako loše ponašanje niskog intenziteta može započeti i proširiti se od samo jedne epizode i kako svako može učestvovati u takvom obliku ponašanja. U laboratorijskim studijama na temelju registriovanja takvog ponašanja stručnjaci su došli do zaključka kako se ono širi poput prehlade i može imati velike posledice na ljude u organizacijama.

Istraživanja koja su sprovedena na Harvardskom sveučilištu proteklih godina pokazuju kako se 98 odsto ispitanih radnika susrelo s nekim oblicima negativnog ponašanja. Menadžeri se većinom slažu kako je takvo ponašanje neispravno, no to ne prepoznaju kao nešto što bitno utiče na posao. Međutim, žrtve takvog ponašanja na različite načine odgovaraju onima koji ih vređaju, ali i samoj kompaniji za koju rade. Iako dobar deo njih skriva svoje osećaje, promene u vlastitom ponašanju na poslu ne vide kao oblik osvete.

Anketa koja je sprovedena među 800 menadžera u 17 različitih industrija pokazuju kako se ta ponašanja manifestuju. Gotovo polovina njih (48 odsto) smanjila je svoj napor na poslu, gotovo jednako toliko njih (47 odsto) smanjilo je količinu vremena provedenog na poslu, 38 odsto njih smanjilo je kvalitet svog rada, 80 odsto njih je i dalje mislilo o incidentu koji im se dogodio, 63 odsto njih počelo je izbegavati onoga ko ih je povredio, dve trećine njih (66 odsto) reklo je kako je njihov kvalitet rada na poslu pao, 78 odsto njih reklo je kako su izgubili poverenje u kompaniju, 12 odsto njih promenilo je posao zbog takvog tretmana, a četvrtina njih svoj frustraciju je prenela na kupce proizvoda.

Amir Erez, profesor menadžmenta na Univerzitetu Florida, sproveo je istraživanje koje je pokazalo kako ružno ponašanje prema učesnicima eksperimenta smanjuje njihovu kreativnost za 30 odsto, dok grupa koja je bila izložena omalovažavanju donosi 25 odsto manje ideja, a i one koje donosi manje su originalne.

No, istraživači sa Univerziteta Central Florida kažu da radnici sve češće osećaju kako se tretiraju s poštovanjem. “Iako većina zaposlenih ističe kako u svojoj radnoj sredini svedoče ružnom i asocijalnom govoru i ponašanju, mnogi od njih kažu kako se tako ponaša samo nekolicina”, zaključuje Shannon Taylor, istraživač na tom univerzitetu.

Izvor: Privredni.hr

Tags
Back to top button