BNP Paribas: Evo koje deonice kupovati tokom krize sa koronavirusom
Analitičari BNP Paribasa objavili su preporuku o deonicama i sektorima koje valja kupovati tokom krize s koronavirusom.
“Verujemo da je prerano nazivati kraj tržišnim turbulencijama zbog epidemije COVID-19″, napisali su u izveštaju analitičari BNP Paribasa, najveće francuske banke. Novi koronavirus, za koji se veruje da se prvi put pojavio iz kineskog grada Wuhan u provinciji Hubei, nedavno je Svetska zdravstvena organizacija prozvala COVID-19.
Banka je rekla da, iako se „pravi opseg stresa na kineskoj ekonomiji tek počinje pojavljivati“, a stepen do kojeg je Kina ekonomski povezana sa ostatkom Azije znači da bi „sva azijska tržišta mogla patiti – neka više, neka manje.”
Sektori poput putovanja i turizma, potrošačke diskrecije i proizvodnje koji zavise od ulaganja iz Kine bili su “očigledni gubitnici” epidemije koronavirusa, naveli su analitičari u izveštaju.
Ali to ne znači da ulagači sada traba da izbegavaju kupovinu azijskih dionica.
“Sigurni” sektori i deonice koje sada možete kupovati
Kako sve više potrošača odluči ostati kod kuće, online igrači u maloprodaji izvlače korist, kažu u BNP Paribasu.
Osim toga, neke azijske ekonomije manje su izložene potencijalnim ekonomskim padovima u Kini – što ih čini sigurnim tržištem za koje sada mogu ulagati, rekli su analitičari, dodajući da je “Indija prva koja pada na pamet”.
Evo sektora i deonica koje je BNP Paribas odredio kao sigurne za ulaganje u sadašnjost:
- Kineski internet: Tencent, Alibaba, Baidu i JD.com
- Kineski telekom: China Mobile i China Unicom
- Kinesko obrazovanje: China Education Group
- Indijski IT: Infosys, HCL Tech
- Indijski telekom: Bharti Airtel
- Indijske potrošačke marke: Marico Industries
Sektori i deonice za kupovinu tokom oporavka
Kada je reč o razdoblju nakon što prođe panika oko virusa COVID-19, neki sektori na koje je epidemija najviše pogođena mogu naglo porasti, navodi banka.
“Očekujemo da će se kineska potrošnja brzo oporaviti. Turizam možda neće, jer bi se promene u ponašanju potrošača, pogotovo tamo gde takvo ponašanje potencijalno može izložiti infekciji, mogle izvući mnogo duže “, istakli su analitičari.
Dodali su da će, budući da proizvođači u Kini nastavljaju s poslovanjem, zabrinutosti zbog poremećaja proizvodnje “brzo smanjiti”. To je dobra vest za ekonomiju i regionalne kompanije koje su usko povezane s kineskom proizvodnjom.
Ovo su sektori i deonice za koje je BNP Paribas rekao da mogu odbiti:
Kineski potrošači po izboru: Jiangsu Yanghe Brewery, Anta Sports, Brilliance Kina, Midea Group, Sands China, MGM China
- Kineska energetika: CNOOC
- Korejski tehnološki sektor: Samsung Electronics, SK Hynix
- Tajvanski tehnološki sektor: TSMC, Hon Hai, Largan Precision