Nestle predstavio poslovne rezultate za 2019. – Bankar.rs
KOMPANIJESLIDERSVE VESTI

Nestle predstavio poslovne rezultate za 2019.

Najveća prehrambena kompanija na svetu, sa sedištem u švajcarskom gradu Veve, predstavila je poslovne rezultate za proteklu godinu.
Kako su naveli u toj kompaniji, ostvaren je organski rast od 3,5 odsto, sa stvarnim internim rastom (Real Internal Growth, RIG) od 2,9 odsto i cenama od 0,6 odsto. Rast je, navode, podržan snažnim zamahom u SAD, kao i rezultatima Purina PetCare na globalnom nivou.
Ukupna objavljena prodaja kompanije porasla je za 1,2 odsto, na 92,6 milijardi švajcarskih franaka, dok su neto akvizicije imale negativan učinak od 0,8 odsto, a devizno poslovanje je smanjilo prodaju za 1,5 odsto.
Kompanija je postigla cilj profitabilnosti za 2020. godinu, jednu godinu pre svog srednjoročnog plana. Interno usklađena profitna marža (UTOP) povećala se za 60 baznih bodova na 17,6 odsto. Profitna marža (TOP) smanjila se za 30 baznih poena na 14,8 odsto, zbog povećanog restrukturiranja i povezanih troškova.
Usklađena zarada po akciji povećala se za 11,1 odsto u stalnoj valuti i za 9,8 odsto u odnosu na CHF 4,41. Dobit po akciji povećala se za 28 odsto na 4,30 švajcarskih franaka na osnovu dostavljenih podataka.
Slobodan novčani tok povećao se za 10,9 odsto, na 11,9 milijardi švajcarskih franaka.
Odbor je predložio povećanje dividendi od 25 centima na 2,70 CHF po akciji, što znači rast dividende 25. godinu za redom. U totalu, 16,9 milijardi CHF je vraćeno deoničarima u 2019. godini u kombinaciji dividende i otkupa akcija. Takođe, na kraju  2019. kompanija je završila program otkupa akcija u iznosu od 20 milijardi švajcarskih franaka, koji je započet u 2017. godini. U januaru 2020. godine započet je novi program otkupa deonica od 20 milijardi švajcarskih franaka.
Nestle je u 2019. prodao Nestle Skin Health i najavio prodaju divizije sladoleda u SAD za 4 milijarde američkih dolara kompaniji Froneri. Kompanija je takođe pristala da proda 60 odsto udela u Herta charcuterie (hladni odresci i mesne prerađevine) kompaniji Casa Tarradellas. Rotacija portfolija u protekle tri godine čini 12 odsto ukupnih prodaja u 2017.
Mark Šnajder, generalni direktor kompanije Nestle, ističe da su u 2019. godini zabeležili snažan napredak, uz značajno poboljšanje ključne operativne i finansijske metrike drugu godinu za redom.
“Organski rast se ubrzao, podstaknut snažnim zamahom u SAD i rezultatima Purina PetCare na globalnom nivou. Profitabilnost se ponovo poboljšala i postigli smo cilj godinu dana pre plana. Protok novca je snažan, a osnovna zarada po akciji i prinosi akcionara dostigli su rekordni nivo. Očekujemo nastavak rasta u organskoj prodaji za 2020, budući da ćemo preduzeti odlučne korake da unapredimo rezultate u oblastima koje su ispod očekivanih poslovnih performansi. U 2019. napravili smo značajan napredak u transformaciji našeg portfolija. Učinili smo ono što smo rekli da ćemo učiniti, ali i više od toga. Odgovorićemo na brze promene u industriji i promenljive želje kupaca, kako bismo pozicionirali portfolio na način koji omogućuje snažniji rast”, naveo je on.
Kako kaže, Nestle će i dalje ostati fokusiran na efikasnije inovacije.
“Tako je, primera radi, plasiranje naših premium proizvoda Starbucks bilo izuzetno uspešno. Vrlo smo zadovoljni brzinom plasiranja proizvoda i pozitivnim reakcijama kupaca. Kompanija u potpunosti prihvata potrebu za efikasnošću, što je pokazalo brzo širenje naše nove ponude hrane i pića baziranih na biljkama. Tržište se brže osvaja kada imate “must have” (neophodne) proizvode. Naši akcionari dobijaju pouzdan, održiv i sve veći povrat, čak i u teškim vremenima. Ključni pokretač je naša održiva praksa dividendi. Ponosni smo što našim akcionarima ove godine možemo da predložimo povećanje dividende 25. godinu za redom”, istakao je Šnajder.
Takođe, kaže, potvrdili su vođstvo u održivom razvoju u trenucima kada društvo sve više očekuje da kompanije pružaju rešenja za probleme sa kojima se trenutno suočavaju.
“Pored toga, naša radna mesta su još više raznolika i inkluzivna. Nove inicijative, kao što je na primer unapređenje poslovne politike u domenu porodiljskog odsustva, potvrđuju status kompanije kao omiljenog poslodavca širom sveta. U poslednjih nekoliko nedelja, širenje korona virusa zahtevalo je izuzetan napor našeg tima u Kini i uvođenje zaštitnih mera u okviru svih naših objekata. Ipak, uspeli smo da osiguramo bezbednost naših ljudi i njihovih porodica. Trenutno blisko sarađujemo sa kineskim vlastima dok se preduzimaju potrebne mere za suzbijanje ove epidemije.
U ovom trenutku najvažniji su ljudi koji su pogođeni ovim globalnim zdravstvenim problemom. Solidarni smo sa kineskim narodom i preduzimamo sve potrebne mere kako bi naši kvalitetni hrana i pića bili široko dostupni, a pogotovo za najosetljivije – najmlađe i najstarije članove društva. Šira kineska regija naše je drugo najveće tržište i predstavlja oko 8% globalne prodaje”, zaključio je Šnajder.
Tags
Back to top button