Srpski startup “Prodaja Delova Online” poziva zainteresovane investitore da podrže njihov projekat – Bankar.rs
KOMPANIJESLIDERSVE VESTI

Srpski startup “Prodaja Delova Online” poziva zainteresovane investitore da podrže njihov projekat

Gotovo po pravilu, projekti usmereni na online prodaju auto-delova u Evropi i svetu beleže konstantne, a često i eksponencijalne stope rasta. Jedan on bitnih razloga za to je to što učešće online prodaje auto delova u ukupnoj prodaji auto delova raste iz godine u godinu.

U Francuskoj je u 2019. godini prvi put online prodaja auto delova prebacila učešće od 50% u ukupnoj prodaji, odnosno veći je promet ostvaren online, u odnosu na klasičnu prodaju auto delova u prodavnicama i auto-servisima. Sličan trend se prepoznaje i u svim drugim zemljama.

Na tom talasu, i u Srbiji je pokrenut projekat Prodaja Delova Online čiji osnivači imaju decenijsko iskustvo na najvišim pozicijama i kontakte u sektoru prodaje auto delova u Srbiji ali i u internet marketingu i, u saradnji nekim od najuticajnijih medija u Srbiji, generišu kritične mase korisnika.

 

Tržište auto delova u Srbiji i svetu

Tržište rezervnih delova za vozila se može razdvojiti na dva segmenta: OEM (original equipment manufacturer), tj. originalni delovi proizvođača automobila i Aftermarket, tj. tržište nezavisnih dobavljača.

Generalna raspodela je takva da 5-10% vrednosti tržišta pripada OEM delu, dok je ostatak u aftermarket segmentu. Vozila koja se snabdevaju OEM delovima su najčešće do 3 godine starosti, tj. vozila koja su još uvek u garantnom roku. Nakon toga, u najvećem broju slučajeva, vozači se preorijentišu na aftermarket delove poznatih proizvođača, obzirom da su cenovno prihvatljiviji.

Svetsko tržište rezervnih delova, u automotive aftermarket segmentu, se za 2020. godinu procenjuje na oko 350 milijardi dolara. Godišnja stopa rasta (CAGR) je procenjena na oko 4.7% godišnje do 2025. godine. Automotive Aftermarket tržište obuhvata različite proizvode, a neki od njih su: gume, svećice, sijalice, diskovi, kočione pločice, ulje, antifriz, tehničku hemiju, starteri i alternatori, filteri, amortizeri i drugi elementi vešanja, akumulatori, brisači itd.

Pojedinačno gledano, najveća Automotive Aftermarket tržišta danas su: SAD, Nemačka, Poljska, Rusija, Turska, Kina, Indija.

Vrednost nemačkog tržišta se procenjuje na 15 milijardi evra, turskog na 9 milijardi evra, ruskog na 22 milijarde evra.

Oko 19% prometa u Nemačkoj se već pravi preko e-shopova, uglavnom preko B2B i B2C portala. Očekivani tempo rasta upotrebe e-shopova u trgovini je oko 8% godišnje.

Kada su zemlje Balkana u pitanju (ex Yu, Mađarska, Bugarska, Rumunija), Aftermarket tržište koje je relevantno za posmatranje se procenjuje na oko 4-5 milijardi EUR. Ukupan promet koji se ostvaruje putem online trgovine je oko 10%, ali sa veoma jasnom tendecijom rasta. Skoro celokupan promet koji se generiše, vezan je za saradnju između pravnih lica, odnosno ostvaruje se u B2B trgovini. Iako postoji nekoliko manjih B2C portala u Srbiji, trenutno tržišno učešće je izuzetno malo.

Zašto udeo online prodaje raste?

Broj automobila, kako u Srbiji, tako i u svetu, raste svake godine. Ono što je još bitnije, jeste da broj različitih modela i tipova vozila, takođe raste, čime se značajno povećava kompleksnost održavanja i servisiranja. Kako bi se ostvario pun asotriman rezervnih delova za automobile, samo u Srbiji, potrebno je preko 250.000 različitih artikala. Izazovi prilikom tačne identifikacije vozila, kao i rezervnog dela su stoga veliki, te se kroz klasično poručivanje putem kataloga i telefona mogu napraviti prilične greške.

Upravo je preciznost prilikom definisanja vozila i dela jedan od argumenata koji se iznosi prilikom potenciranja online kupovine, pogotovo ako je proces dovoljno pojednostavljen tako da vlasnik vozila može sam da poruči deo.

Dostupnost rezervnih delova takođe može biti jedan od izazova, i jedino se online putem može videti trenutno stanje lagera, što dovodi do dalje uštede vremena, i samog ubrzavanja procesa kupovine.

Na kraju, možda i jedan od najbitnijih argumenata, je taj što su cene potpuno transparentne i dostupne svakome. Ovo je trenutno stvar koja bitno menja tržište rezervnih delova u Srbiji, imajući u vidu trenutnu cenovnu neusaglašenost između različitih prodavaca. Upravo to je razlog da se zapitate zašto neki majstori nude opciju “besplatne zamene filtera i ulja”. Zarada koja se trenutno ostvaruje na prodaji rezervnih delova je neretko višestruko veća od samog rada.

Ideja projekta Prodaja Delova Online jeste da svakodnevnom vozaču približi nabavku rezervnih delova za automobil, kao i da majstorima omogući uvid u najbolju ponudu bez potrebe za pozivanjem i proverom nekoliko različitih dobavljača. Katalog proizvoda koji će obuhvatati delove za sva vozila na našem tržištu, u kombinaciji sa najpovoljnijim cenama i isporukom u roku od 24h, ukazuju na veliku vrednost koju portal može da donese tržištu Srbije. Naše tržište ima kapacitet i motivaciju da prođe kroz ovakvu revolucionarnu promenu, obzirom da je bilo primera u bližoj prošlosti. Konkretno na primeru auto guma, koje smo do pre desetak godina svi kupovali kod vulkanizera, naše tržište je pokazalo da je potpuno spremno za modernizaciju, i podržalo dolazak velikog broja online prodavnica, od kojih su neke trenutno među najvećim učesnicima u prodaji guma na našem tržištu, i u potpunosti pariraju tradicionalnim kanalima prodaje.

Osnivači Prodaja Delova Online Vas pozivaju da se uključite kao investitor u ovaj projekat.

Prvi korak bi bio popunjavanje kratkog formulara nakon čega bi Vam poslali biznis plan i detaljne finansijske parametre ulaganja. Nakon toga, ukoliko postoje zainteresovana lica, bio bi organizovan sastanak sa osnivačima.

Ulaganja mogu biti u rasponu od minimalno 6.000 do maksimalnih 24.000 evra po pojedinačnom investitoru.

Kako bi Vam poslali biznis plan i detaljne uslove ulaganja, potrebno je da popunite formular koji možete pronaći OVDE.

Tags
Back to top button