Novim pravilima Evropske unije o zaštiti potrošača, usvojenim kao Direktiva u Evropskom parlamentu, će se između ostalog, osigurati veća transparentnost internet tržišta. Biće jasnije ko prodaje proizvode, trgovac ili privatna osoba, a slanje lažnih potrošačkih recenzija ili preporuka biće zabranjeno. Osim toga, trgovci neće moći oglašavati lažna smanjenja cena, a internet stranice za poređenje cena moraće informisati potrošače o kriterijumima rangiranja. Novim pravilima takođe se jačaju prava potrošača. Osigurane su naknade za žrtve nepoštenih poslovnih praksi i kazne u slučaju situacija masovne štete kojima su izloženi potrošači širom EU.
Države članice sada imaju dve godine da Direktivu prenesu u nacionalno zakonodavstvo kako bi osigurale da su potrošači u EU-u bolje zaštićeni.
„Novim pravilima poboljšaće se zaštita potrošača u digitalnom svetu koju s pravom zaslužuju. EU takođe želi zaustaviti praksu prodaje proizvoda kao identičnih u različitim državama članicama kada to nije slučaj. Ali nova pravila će štititi potrošače od nepoštenih trgovaca i internet prevara samo ako se strogo sprovode. Snažno podstičem sve države članice da osiguraju sprovođenje novih pravila bez odlaganja“, rekla je potpredsednica za vrednosti i transparentnost Vera Jourova.
„Šaljemo jasnu poruku trgovcima da moraju poštovati pravila, a ne da ih izbegavaju. Kršenje pravila EU o zaštiti potrošača u velikim razmerima može biti kažnjeno novčanom kaznom u iznosu od najmanje 4% godišnjeg prometa. To će biti dovoljno odvraćajuća i delotvorna kazna koja bi odvratila nepoštene trgovce od prevara. Pozdravljam novo zakonodavstvo jer se njime uspostavljaju istinski evropski standardi zaštite potrošača“, rekao je poverenik za pravosuđe Didier Rejnders.