Banke uvele novu taksu za neosnovane žalbe i previde na uplatnicama – Bankar.rs
BANKESLIDERSVE VESTI

Banke uvele novu taksu za neosnovane žalbe i previde na uplatnicama

Klijente pojedinih banaka u Srbiji poslednjih nedelja neprijatno su iznenadila obaveštenja da su uvedene nove takse.

Nezadovoljne građane naročito je iznerviralo uvođenje “kazne” od 1.000 dinara za neosnovanu žalbu, kao i “penala” ako pogrešno upišu broj računa primaoca na uplatnici. Reagovala su i udruženja za zaštitu potrošača, a u Narodnoj banci Srbije su obećali da će da ispitaju zakonitost ovih naknadama.

Osim postepenog napumpavanja taksa za održavanje računa, za vođenje kartica koje su u pojedinim finansijskim ustanovama i trostruko veće, kao i sve većih iznosa za podizanje novca na tuđim bankomatima i filijalama, ove najnovije tarife su “prelile čašu”. Ovakvi su uglavnom komentari klijenata na društvenim mrežama.

Prema novom pravilniku pojedinih banaka, ako se klijent požali da mu je novac sa kartice skinut greškom, a banka ustanovi da je žalba bila neosnovana, sledi udar na džep od jedne “crvene”. Dok građani smatraju da je to još jedan pritisak na klijente da se teže odluče na žalbe, bankari nezvanično objašnjavaju da je razlog ove tarife sprečavanje zloupotreba, prenose Novosti.

“Dešavalo se da čak i kada znaju da novac nije skinut sa kartice bez osnova, klijenti prijave reklamaciju, jer se pare automatski vraćaju na stanje, pa je pretpostavka da su se nesavesni žalili da bi raspolagali novcem koji nemaju, makar i privremeno”, rekli su bankari.

Ako im odbiju reklamaciju i naplate spornu naknadu, klijenti mogu da se obrate Narodnoj banci Srbije i njihovom Centru za zaštitu korisnika.

 

Tags
Back to top button