Gugl će iduće godine ponuditi tekuće račune zajedno sa finansijskim institucijama, uključujući Sitigrup, što će predstavljati najsnažniji potez kompanije u potrošačkom bankarstvu.
Većina prethodnih napora bila je usredsređena na kreditne kartice i platne platforme.
Kao deo projektnog naziva “Cache”, kompanija će postati najnoviji lider Silicijumske doline koji će se okušati u bankarskom prostoru, izvestio je Volstrit žurnal.
Prethodni pokušaji Epla i Fejsbuka suočeni su s preprekama, a potrošači su postajali sve skeptičniji u pružanju ličnih podataka velikim tehnološkim kompanijama.
“Istražujemo kako možemo sarađivati sa bankama i kreditnim sindikatima u SAD-u kako bismo ponudili pametne račune za proveru putem Gugl Pej-a, pomažući njihovim klijentima da imaju korisne uvide i proračunske alate, a svoj novac čuvaju na računu zaštićenom putem FDIC ili NCUA”, rekao je PR Gugla.
Gugl ne namjerava da prodaje podatke o kupcima, rekao je za Žurnal, Cezar Sengupta, izvršni direktor kompanije.
“Ako možemo pomoći većem broju ljudi da digitalno rade više stvari putem interneta, to je dobro za internet i za nas je takođe dobro”, rekao je Sengupta.
Banke su se godinama brinule zbog konkurencije od malih, brzih fintech početnika.
Prošle godine je Amazon navodno razgovarao sa J. P. Morganom Čejsom oko tekućih računa. Epl je početkom ove godine lansirao kreditnu karticu za korisnike Ajfona sa Goldman Saksom. Uber je prošlog meseca najavio svoje pokrete u finansijskim uslugama, a Fejsbuk je objavio novi sistem za olakšavanje plaćanja putem svojih društvenih medija i sistema za razmenu poruka.
Eplova ponuda naišla je na više problema. Njegovo partnerstvo sa Goldmanom bilo je napeto nakon što je Epl rekao da je stvorio karticu bez pomoći banke. Nedavno su se pojavile i pritužbe da je algoritam koji se koristi za određivanje kreditnih ograničenja kupaca pristran prema muškarcima.
Guglovi planovi uključuju da tekuće račune proverava s podacima finansijskih instituciija, a ne svojim vlastitim.
Izvor: Indikator.ba