“Predsednik MK grupe, Miodrag Kostić je davno shvatio da ceo sistem ne može da se bazira na jednom čoveku”, kaže u intervjuu za “Blic Biznis” Dušan Radičević, finansijski direktor MK Grupe i dodaje da su u fokusu kompanije ulaganja u tri oblasti.
“Rezultati i ambicije MK Grupe su bazirani na sinergiji vrednih, iskusnih i pametnih ljudi. Već 35 godina, vrhunski profesionalci, posvećeni ljudi, predvode razvoj cele grupe i skoro 80 kompanija u njenom sastavu, od kojih su najpoznatije Carnex, Agroglobe, Sunoko, Pik Bečej i druge. Pod okriljem grupe su i AIK Banka i Gorenjska banka, kao i hoteli koji posluju pod dva hotelska brenda Kempinski i Sheraton. Sve kompanije imaju ljude koji ih vode i predane zaposlene. Upravo su ljudi najveća vrednost grupacije, a predsednik MK Grupe, Miodrag Kostić je davno shvatio da ceo sistem ne može da se bazira na jednom čoveku”, rekao je Radičević za Blic Biznis.
Kako je dodao, unapređenju sistema korporativnog upravljanja pomoglo je i strateško partnerstvo sa EBRD, započeto 2013. Ispostavilo se da je to bio pun pogodak.
“I to nije samo moj utisak. Podsetiću vas na nedavnu izjavu Miljana Ždralea, regionalnog direktora EBRD za sektor agrobiznisa u centralnoj i jugoistočnoj Evropi, da su se i predstavnici EBRD kroz dosadašnju saradnju uverili kako se MK grupa razvija zahvaljujući značajnom unapređenju koroprativnog upravljanja i da je upravo to kvalitet više u odnosu na neke kompanije koje počivaju samo na upravljanju jednog čoveka. MK Grupa ima jasan cilj – zadržavanje liderske pozicije u regionu i dalju ekspanziju. Iz svega navedenog, jasno je da MK Grupa nije jedan čovek”, ocenio je Radičević.
Nameravaju, kako je rekao, da se šire u tri glavna pravca poslovanja, hotelijerstvo, bankarstvo i agri biznis i veoma pažljivo i promišljeno biraju nove akvizicije, bilo da se radi o novom hotelu ili o nekoj od jakih banaka.
“Region je naše polje delovanja i svaka investicija i svaka potencijalna kupovina biće najozbiljnije razmotrena. Odlični poslovni rezultati omogućili su nam veoma ambicioznu strategiju širenja u jugoistočnoj Evropi. Samo u poslednjih pet godina kompanija je investirala više od 500 miliona evra. Naši godišnji profiti u zadnje 3 godine nisu bili manji od 15 miliona evra. Deo tog novca iskoristili smo za akvizicije, a deo za dalji razvoj postojećih kompanija i nove investicije”, rekao je on.
Dodao je i da informacije o prodaji hotela Grand na Kopaoniku nisu tačne.
“Činjenica je da je hotel Grand, pod upravom MK Grupe, postao brend za sebe. Ove godine obeležavamo jubilej od 10 godina od kada je ovaj hotel deo MK Mountain Resorta. MK Grupa je započela veliki investicioni ciklus u Grand sa namerom da ovaj hotel zadrži lidersku poziciju i nastavi promociju Kopaonika kao jedne od najznačajnijih turističkih destinacija ovog dela Evrope. Samo ove godine u hotel Grand smo uložili preko 2,5 miliona evra, tako da su sve hotelske sobe kompletno renovirane, a u narednom periodu planiramo da uložimo još toliko. Iz svega navedenog je jasno da nemamo nameru izlaska iz vlasništva hotela Grand”, naveo je on za Blic Biznis.