Jeftinijeda prezime na moru nego da plate astronomske račune za grejanje u EU – Bankar.rs
SLIDERSVE VESTI

Jeftinijeda prezime na moru nego da plate astronomske račune za grejanje u EU

Evropi predstoji teška i neizvesna zima, ali ipak neće u svim zemljama biti jednako hladno. Države, među kojima su i neke iz regiona, a koje izlaze na more, imaju i povoljniju klimu, pa ove sezone računaju na nove goste – stanovnike iz evropskih zemalja kojima su računi za gas i struju vrtoglavo skočili poslednjih meseci.

Tako bi visoke cene grejanja ove godine mogle uticati na razvoj potpuno novog segmenta putovanja u Evropi, odnosno na pojavu energetskog turizma.

Nova kategorija putnika su stanovnici zemalja EU kojima se više isplati da zimu provedu u inostranstvu nego da plaćaju visoke račune za grejanje u svojim stanovima i kućama. Ponude za njih pripremaju hotelijeri u Grčkoj, Turskoj, Hrvatskoj i Crnoj Gori, a gosti koje bi voleli da privuku da kod njih prezime su penzioneri i porodice sa decom iz Velike Britanije i Nemačke.

Ministar turizma Vasilis Kikilijas pozvao je još letos nemačke penzionere da ove zime dođu u Grčku kako bi izbegli hladnoću, jer im na moru ne treba grejanje. Kako je objavio Bild, Grčka građanima Nemačke nudi bekstvo od visokih troškova energije i grejanja. Predstavnici turističke industrije Španije i Kanarskih ostrva već sprovode kampanje u kojima ističu blagu klimu i broj sunčanih dana.

I zemlje u regionu žele da privuku novu kategoriju putnika, pa su predstavnici crnogorske turističke privrede objavili da pripremaju svoju ponudu i da će je predstaviti na sajmu turizma u Londonu u novembru.

“Kanarska ostrva su prva destinacija na svetu koja dočekuje energetske turiste, a Crna Gora treba da bude sledeća, pa je neophodno što hitnije definisati paket aranžmane namenjene ovoj ciljnog grupi. Energetski turisti su kategorija koja se inicijalno pojavila na tlu Velike Birtanije, pa se trend širi na Nemačku, Francusku i ostale zemlje Zapadne Evrope”, rekla je Aleksandra Gardašević Slavuljica, iz Ministarstva ekonomskog razvoja i turizma, a saopšteno je iz Vlade Crne Gore.

Ona je napomenula da je sve počelo u Velikoj Britaniji gde su zvaničnici apelovali na svoje građane da provedu zimu u inostranstvu, kako bi im troškovi života bili niži i kako bi suzbili energetsku potrošnju u svojoj zemlji. Dodala je i da očekuje da će Crna Gora privući porodice sa malom decom i penzionere, koji bi na primorju mogli da se zadrže i duže od mesec dana.

U Dubrovnik stiže 58.000 gostiju iz Nemačke

Predsednik Odbora udruženja turizma i ugostiteljstva Ranko Jovović, je rekao da je turistička privreda ušla u period godine koji karakteriše značajno smanjenje poslovne aktivnosti i poseta gostiju i dodao da je potrebno uložiti dodatni napor kako bi i u periodu post sezone privukli što veći broj gostiju, naročito iz zapadne i centralne Evrope.

“S obzirom na to da su cene električne energije u EU značajno porasle, te da se isto očekuje i u Velikoj Britaniji, sve više evropskih državljana rezerviše hotele u Turskoj kako bi proveli hladne mesece, a slična je situacija i sa Hrvatskom gde se procenjuje da će samo jedna agencija u Dubrovnik dovesti više od 58.000 gostiju iz Nemačke”, rekao je Jovović.

Ministar Goran Đurović je istakao da bi turistički radnici trebalo posebno da istaknu ponude aranžmana za doček Nove godine i božićne praznike i istakao da je cilj da se ponuda dobro osmisli u saradnji sa nacionalnom aviokompanijom, i da se omogući produženje sezone na 365 dana.

Aranžman jeftiniji od računa za struju

Skok cene energenata doneće porast broja turista sa severa Evrope na toplijim destinacijama, a taj biznis se trude da razviju i turističke agencije u evropskim zemljama. Kompanija TravelTime World je pokrenula marketinšku kampanju ističući kako je niska cena po danu za duži odmor jeftinija od grejanja.

Oni navode da bi cena energije u Velikoj Britaniji ove sezone mogla dostići i do 7.000 funti što je istorijski maksimum, a izračunali su da je to u proseku oko 20 funti dnevno, koliko je dovoljno i za hotel ili apartman u toplijim krajevima.

Prvobitna ideja je bila da se kampanja svidi onima koji su u penziji, ali s obzirom na to da je ovih dana sve više radnika na daljinu, smatraju da postoji značajan prostor da se i drugim kategorijama ljudi omogući da provedu duže vreme u inostranstvu.

Izvor: Euronews

Back to top button