Ako radite ove stvari, lako biste mogli dobiti otkaz
Nažalost, ima mnogo načina na koje se vredni i dobri zaposleni mogu naći u situaciji da dobiju otkaz. Iskrene i naivne greške često imaju teške posledice.
Nedavno je sprovedeno istraživanje na više od 300 IT kompanija i ispostavilo se da je čak trećina otkaza uzrokovana zloupotrebom kompanijine tehnologije. Kompanije su toliko zabrinute ptivatnošću korisnika, da ječak 45% ustanovilo da vrše neku vrstu nadziranja svojih djelatnika.
Ispostavilo se da veliki broj kompanija daje otkaz ljudima i zbog stvari koje pišu o kompaniji na društvenim mrežama, propuštanja poverljivih podataka ili zabrinjavajućih objava na društvenim mrežama.
Ali, uprkos svim tim opravdanim razlozima, postoje i oni zbog kojih dobri zaposleni dobijaju otkaze iako nisu imali nikakve loše namere. Donosimo neke od najčešćih.
Obećavate previše, dostavljate premalo
Kada ste čitali opis posla, dali ste obećanje da ćete izvršiti sve što se traži od vas pa i više, ali kad ste krenuli s poslom, zadaci su se nagomilali i jednostavno niste uspeli dostaviti rezultat koji se očekivao od vas? Sami ste krivi za situaciju u kojoj ste se našli. Kada kažete nekome da ćete ispuniti nekakav zadatak u roku za koji znate da ne možete, izgledaćete neprofesionalno. Nemojte biti iznenađeni ako zbog neispunjavanje ciljeva koje ste sami postavili dobijete otkaz.
Širite negativnu energiju
Verovatno ste dobili posao jer imate potrebne veštine i poslodavac misli da bi se dobro uklopili u tim. Ako konstatno širite negativno energiju u svom timu ili drugim timovima, žalite se na neke kolege i kukate da je posao pretežak, samo otežavate svima oko vas. Oni koji otežavaju posao i unose nemir u radni prostor i atmosferu, najčešće prvi lete s posla.
Nedostatak emocionalne inteligencije
Iako se čini logično da nedostatak empatije i entuzijazma u kancelariji može biti problem, još veći problem može biti ako ne znate sakriti svoje reakcije kada ste iziritirani ili vam je dosadno. Snažne emotivne reakcije na negativne podražaje, spuštanje kolegama, jednostavno bezobrazno ponašanje u kancelariji i slični znaci nedostatka socijalne inteligencije mogu vas lako poslati natrag na berzu rada.
Neovlašćeno korišćenje i uzimanje materijala
Mnogi baš i ne razmišljaju previše kad uzimaju papire s posla ili koriste neke od usluga kompanije bez odobrenja nadređenih. Iako se vama to možda ne čini baš velikim problemom, poslodavci na to često gledaju kao na krađu. Bez obzira je li vaš čin jako mali trošak za kompaniju ili gotovo nikakav, činjenica je da za njega nemate odobrenje. Ako nemate baš dobar odnos sa šefom, takav postupak mogao bi lako biti okidač za vaš odlazak.
Izvor: Poslovnipuls