Digitalne banke nisu profitabilne – Bankar.rs
BANKEEVROPSKE BANKEFinTechINOSTRANE BANKEINOVACIJESVE VESTI

Digitalne banke nisu profitabilne

Digitalne banke koje posluju u Velikoj Britaniji trebale bi doživeti ogroman rast tokom sledeće godine, okupljajući 35 miliona klijenata širom sveta, prema istraživanju kompanije Accenture, koje ipak ističe prepreke za profitabilnost poslovanja ovih banaka.

Britansko bankarsko tržište poslednjih godina je obeleženo mnoštvom digitalnih izazivača, uključujući Revolut, Tandem, Starling, Monzo i N26.

Digitalne banke koje posluju u Velikoj Britaniji sada opslužuju 13 miliona klijenata u Evropi, a pet miliona novih računa otvoreno je u prvih šest meseci 2019.

Kako sazrevaju, digitalni startapi sada skreću pažnju sa osvajanja kupaca na profitabilnost. Bez podružničkih mreža i nasleđenih IT sistema, digitalni izazivači imaju znatno nižu cenu troškova od tradicionalih banaka od 20 do 50 funti po računu u odnosu na 170 funti. U međuvremenu, bilans depozita za izazivače porastao je sa 70 na 350 funti po kupcu. Međutim, ovo je još uvek daleko od proseka od 9000 funti za standardne banke.

Međutim, većina novih banaka još uvijek nije profitabilna, s tim što prosečna digitalna banka beleži 9 funti gubitka po korisniku. Promena računa i dalje je niska u industriji i dok digitalne banke sada pridobijaju primarne kupce na računima i veće bilanse, tempo je spor.

Accenture napominje da je pažnja već pokrenuta u pitanjima upravljanja i kontrole, kako ove banke povećavaju obim, sugerišući da bi regulatorne prepreke mogle porasti kao odgovor. Nadalje, standardne banke mnogo ulažu u digitalizaciju, sa početnim fokusom na transformaciji postojeće infrastrukture, a nekoliko njih sada pokreće svoje digitalne banke.

Tom Merry iz Accenture Strategy kaže: “Iako su digitalne banke popularne, većina ih nije profitabilna. Uprkos tome, ove banke pokazuju veliko obećanje kao katalizator pozitivnih promena u bankarstvu, vršeći pritisak na postojeće banke da ulažu u tehnologiju, praktičnost i korisničko iskustvo. Ali sa povećanjem konkurencije većina digitalnih banaka nastavlja ostajati neprofitabilna, a kupovina sama po sebi ne garantuje dugoročni uspeh”.

“Kako ove banke pretvaraju više klijenata u primarne vlasnike računa i upravljaju sa osnovnim izazovima u pogledu bilansa stanja i finansiranja, upravljanje rizikom i poštovanje propisa na kraju će biti presudni odlučujući faktori za njihov budući uspeh”.

Tags
Back to top button