Prednosti vlasnika premijum kartica – Sa zlatnom karticom preko reda i na šalteru banke – Bankar.rs
BANKARSKI PROIZVODIBANKEDOMAĆE BANKEPlatne karticeSVE VESTI

Prednosti vlasnika premijum kartica – Sa zlatnom karticom preko reda i na šalteru banke

Otišao čovek u banku da podigne pare. Na redomatu, kako se zove uređaj koji usmerava korisnike, dobio je broj pet. I gle čuda. Bankarski službenici počeše da prozivaju one s većim brojevima, a njega da “preskaču”. Kada je upitao o kakvoj se diskriminaciji radi usledio je odgovor da su to klijenti sa zlatnim karticama koji zbog toga imaju prednost. Takvo je pravilo te banke.

Ne mogu u svim bankama vlasnici zlatnih kartica, odnosno premijum i VIP klijenti, da idu preko reda. I to ne zato što im banka ne ukazuje pažnju, već zato što je ideja premijum bankarstva da se takvi klijenti ne mešaju sa običnim smrtnicima, već za njih obično postoji posebna prostorija, u nekoj banci čak i filijala, a na usluzi im je savetnik ili lični bankar kako se to u raznim bankama zove.

U bankama kažu da nemaju izričito pravilo kako neko postaje važan klijent (VIP je skraćenica za veoma važna osoba). Jedan od kriterijuma su natprosečna mesečna primanja, ali ne i jedini. Gleda se koliko je dugo klijent banke, platežna moć, da li ima nekakva dugovanja, da li redovno izmiruje svoje obaveze, da li klijent ima veću štednju. Ništa nije “zakucano” i svaki se slučaj posebno razmatra.

Obično je to plata od minimum hiljadu evra mesečno, a u slučaju kriterijuma položene štednje da na “knjižici” ima najmanje 20.000-30.000 evra. Vrednuje se i firma u kojoj radi.

Korisnici ovih kartica imaju mogućnost da dnevno i mesečno podignu više novca sa bankomata. Od banke do banke to može da bude od 80.000 do 400.000 dnevno.

Zavisno od vrste kartice dobijaju popuste u hotelima širom sveta, pristup VIP ložama na aerodromima, putno zdravstveno osiguranje, kao i osiguranje u slučaju gubitka, krađe i zloupotrebe kartice, mogućnost odloženog plaćanja bez kamate.

Naravno, diskrecija je bitna karakteristika uopšte bankarskog poslovanja, a posebno poslovanja sa VIP klijentima. To su klijenti sa specifičnim životnim i poslovnim navikama, visokim ugledom koji uživaju u javnosti, visokom platežnom moći i čestim boravcima u inostranstvu.

Iz banaka kažu da premijum klijenti imaju prioritetnu uslugu, mogu da iskoriste udobnost izdvojenog premijum prostora u filijalama, povoljnije uslove i ubrzanu proceduru rešavanja zahteva, savetodavnu podršku u svakom trenutku, a na raspolaganju im je i usluga ličnog bankara. Imaju i prioritet na blagajnama filijala, koje imaju redomat, a na raspolaganju su im i vaučeri za kupovinu, popusti na ulaznice u pozorištima…

Izvor: Politika

Tags
Back to top button