Zarada britanske kompanije kultne obuće Dr. Martens porasla je za 70 odsto u prva tri meseca 2019. godine i to zahvaljujući velikom uspehu određenih dizajna, poput „veganskog“ asortimana čizama.
Internet prodaja je takođe porasla za dve trećine na 72,7 miliona funti (više od 78 miliona evra), što čini 16 odsto ukupnih prihoda kompanije.
Prodaja veganskog asortimana obuće, gde je koža zamenjena sintetičkom poliuretanskom plastikom, poslednjih godina porasla je za „više stotina procenata“, izjavio je izvršni direktor kompanije, Keni Vilson, prenosi BIZlife.
Tako, veganske čizme sada čine 4 odsto prodaje ovog brenda.
Ostali uspešni proizvodi uključuju odstupanja od originalnih čizama Dr. Marten kao što su sandale, saradnju sa bendom Sex Pistols i dizajnerom Mark Džejkobsom, kao i izradu obuće za decu.
Kompaniju su 1960. godine osnovali nemački lekar Klaus Martins i britanski industrijalac Bil Grigs, a kasnije ju je preuzela porodica Grigs.
Prvobitno, nemački lekar je ovu cipelu zamislio kao ortopedsku, dopunjenu jednim vazdušnim jastučićem, ali je taj model kasnije redizajniran u nešto moderniju verziju, koja je oduševila široku klijentelu 70-ih, 80-ih i 90-ih godina, od engleskih policajaca i pankera, do rok i pop zvezda.
Dr. Martens je 2013. godine otkupio evropski investicioni fond Permira, vlasnik brendova Hugo Bos i Valentino, za 300 miliona funti.