Četiri najveće greške koje može napraviti direktor kompanije
Evo četiri najveće greške koje može napraviti direktor kompanije, prenosi Capital pozivajući se na portal Investitor.me.
1. Oklevaju da daju otkaz neefikasnom radniku
Grupa za savetovanje o liderstvu Heidrick & Struggles anketirala je 60 izvršnih direktora šta bi učinili drugačije ako bi mogli početi posao ispočetka. Najčešće je izraženo žaljenje što se nisu “otarasili” nekoga iz svog okruženja ko nije radio dobro. Dobar izvršni tim u kompaniji presudan je za uspeh bilo kog predsednika uprave, a samim tim i uspeha firme. Tako postaje obaveza da zadrži člana tima koji nije dovoljno spreman.
Pa ipak, neki direktori odlažu da urade ono što i sami znaju da je ispravno. Koliko god to bilo teško. Njihova suzdržanost može proizići iz krivice, jer su tu osobu imenovali na poziciju ili imaju dugu istoriju zajedničkog rada. Ili se brinu da bi to otpuštanje moglo izazvati zabrinutost kod investitora i zaposlenih. Ali jednako često dolazi do izražaja njihov spasilački kompleks.
– Direktori sebe uveravaju: Mogu spasiti ovu osobu. Ako samo imam dovoljno vremena za rad sa njima, mogu ih promeniti, da rade bolje – kaže direktor Mark Nadler.
2. Gubljenje kontakta sa zaposlenima iz prvog nivoa biznisa
Ako se izvršni direktori izoluju od srednjeg menadžmenta i kupaca koji imaju direktan kontakt sa zaposlenima, neće imati realnu sliku potrebnu za donošenje kritičnih odluka.
– Oni su prvi koji su razumeli šta se događa na tržištu a šta bi vam moglo predstavljati pretnju – rekao je Nadler, ilustrujući koliko je “prvi red” biznisa bitan za izvršnog direktora.
Uz to, kako kompanije postaju decentralizovanije, inovacije se često događaju na terenu, smatra Stiv Mors, stariji član upravnog odbora i savetnik izvršnog direktora u Russell Reynolds Associates.
Mors preporučuje izvršnim direktorima da provode dovoljno vremena na terenu u prvih 18 meseci na poziciji.
Dalje, prema njegovom mišljenju, izvršni direktor i svi menadžeri tima moraju aktivno negovati otvorenu kulturu koja će ideje i kritike zaposlenih pažljivo saslušati. I oni bi trebalo da imaju sistem, uključujući ankete, po kojem bi redovno prikupljali i dalje komunicirali te informacije.
3. Ne drže se strateškog pravca kompanije
Direktori uprava mogu kreirati planove, ciljeve i finansijske ciljeve. Ali oni će propasti ako nisu pošteno ocenili šta njihove kompanije rade u njihovoj srži, gde bi firma trebalo da ide i kako do tamo doći.
Na primer, kada se menjaju navike i ukusi potrošača, čini se da proizvodi kompanije postaju manje relevantne. Upravo je to momenat za direktora da preduzme radikalne mere. Ako nema resurse u svojoj firmi da se prilagodi novim zahtevima tržišta, on će razmotriti kupovinu kompanije koja će u tome pomoći.
– Direktori mogu u brzini reći “da” na previše inicijativa i odobriti preveliki budžet i “razvodniti” osnovni biznis kompanije – rekao je Ron Karuči, suosnivač Navalenta, koji sarađuje sa izvršnim direktorima koji sprovode transformacije u firmama.
4. Biti nesvestan svojih patoloških emocija
Svako donosi poneki emocionalni prtljag na posao, pa i izvršni direktori. Spektar je širok: nervoza, bes, prevelik ego, paranoja, osećaj da ste neshvaćeni.
Ali glavni rukovodici koji ne shvate ulogu ovih faktora, mogu napraviti veliku štetu.
– Kao izvršni direktor možete nauditi mnogim ljudima. Vaše patologije gotovo će uvek igrati ulogu u lošoj odluci – upozorava Karuči.
– Ako ste kao srednji menadžer bili namćor, donećete veliko opterećenje za firmu kada postanete izvršni direktor – dodaje.
Ako je izvršni direktor bolesno narcisoidan, ili jednostavno uveren da on uvek zna najbolje, rizikuje otuđenje od svog izvršnog tima, ključnih ljudi za realizaciju poslovnih planova.
Dakle, bilo da direktor uzima sve zasluge za rezultate time ili jednostavno ne poštuje njihove savete i mišljenje, to utiče na celi tim i njegove rezultate. I ostali u upravi imaju želju da pomognu u oblikovanju budućnosti kompanije.