Postoje banke na domaćem tržištu koje ulažu mnogo sredstava u implementaciju inovacija i u distribuciju finansijskih usluga, jer im je cilj da prate navike i potrebe svojih korisnika. Putem jedinstvene platforme objedinjuju komunikaciju, neguju dobre odnose sa svojim klijentima u svako doba i time kreiraju iskustvo i tretman koji imate u gore pomenutom svetu. Korisnici kreiraju potrebe, a banka u saradnji sa IT inovatorima, trči tu trku.
Neke banke nude čisto kozmetička rešenja, dok druge ozbiljno olakšavaju komunikaciju i bivaju neizbežna podrška u svim sferama života. Da li vaša banka nudi ono što vama treba i personalizuje ponudu, ili ste samo deo veće grupe sa sličnim potrebama? Pitanje jepostavljeno predstavniku IT kompanije o inovacijama koje prave razliku na tržištu.
“Čak 92% svetske populacije ima i koristi pametni telefon svakodnevno, a 80% veoma intenzivno koristi mobilne aplikacije. Između ostalih, neke od njih su i iz oblasti finansija i bankarstva. Klijent današnjice želi da ima banku u „svom džepu“, da plaćanja, ali i neke složenije transakcije obavlja gde god da se nalazi, na brz i ekonomičan način. Shodno tome, banke moraju da ponude usluge koje klijentima omogućavaju nezavisnost i fleksibilnost kako bi se zadovoljila njihova osnovna potreba za slobodom. Ovo naročito važi za „Milenijalce“ koji cene upravo slobodu, ali i mogućnost prilagođavanja aplikacija njihovim individualnim navikama. Kompaniji NF Innova, članici New Frontier Group, koja je usko specijalizovana za bankarske inovacije, ovakvi pokazatelji su konstantno na radaru za unapređenje proizvoda. Iako lideri u elektronskom bankarstvu, Innova svakodnevno unapređuje postojeće modele elektronskog bankarstva u mnogim bankama na domaćem i inostranom tržištu”, rekla je Larisa Zdravković ispred kompanije Saga New Frontier Group a prenosi B92.
Osim što štede vreme, usluge koje banke nude u okviru svojih online rešenja najčešće se obavljaju uz niže provizije. Zahvaljujući sve širem prihvatanju elektronskog poslovanja od strane klijenata, bankama se otvorio prostor za dalje unapređenje usluge. Ovde se pre svega misli na sve veću primenu veštačke inteligencije koja, osim što služi klijentima, bankama omogućava da prate ponašanje i navike korisnika kako bi mogle da prilagode i personalizuju pristup svakom od njih. Aplikacije mogu da uče kroz interakciju sa korisnikom o njegovim finansijskim navikama, pa tako banke mogu proaktivno da reaguju da bi zadovoljile njihova očekivanja i potrebe.
Kako prenosi portal, integracija postojećih bankarskih mobilnih aplikacija sa veštačkom inteligencijom stvara potpuno novo okruženje u kome je bankarstvo otvoreno i fleksibilno. Uvođenjem glasovnih komandi gde korisnik jednostavnim glasovnom komandom virtuelnom asistentu dobija mogućnost da izvrši plaćanje računa, transfer novca, obavlja menjačke poslove, pa čak i podnese zahtev za kredit iz korena menja način na koji funkcionišu banke, ali i sami klijenti. Tehnološki limit za dalji razvoj praktično ne postoji. On zavisi od toga koliko će banke biti spremne da se otvore, kada je reč o podeli podataka i da se povežu sa drugim industrijama u cilju ponude još šireg opsega usluga kojima će klijenti moći da pristupe putem svojih mobilnih uređaja.
“Virtuelni asistent Raiffeisen banke, REA, na čijoj implementaciji smo radili, najbolji je primer uspešne primene veštačke inteligencije u bankarstvu. Ostvarivši preko pola miliona konverzacija za prvih šest meseci od implementacije, REA pokazuje spremnost srpskog tržišta, a tu mislim na krajnje korisnike, da u potpunosti primenjuje globalne tehnološke trendove. Saga NFG je jedna od vodećih tehnoloških kompanija u implementaciji veštačke inteligencije, a pre svega chtatbotova, u gotovo svim domaćim bankarskim sistemima, a daljom globalizacijom plasiranja rešenja baziranih na primeni veštačke inteligencije znatno ćemo uticati na dalji rast izvoza IT usluga”, zaključuje Zdravković.