Iz RATEL-a najavljuju da bi 2020. godine trebalo da bude pripremljena aukcija spektra za 5G . U tom smislu Srbija ne kasni za Evropom gde, takođe, taj posao neće biti tako brzo završen, kaže direktor RATEL-a Vladica Tintor i naglašava da nije pitanje da li je i ko je brži u toj trci za uvodjenje nove, pete generacije mobilne telefonije, nego je pitanje ko je tržišno spremniji da tu tehnologiju iskoristi.
“Samo uvođenje 5G tehnologije da bi se uvela nema toliko smisla zato što građani inače sada imaju kvalitetnu uslugu. Ukoliko je privreda spremna da prihvati tu transformaciju, ono što i Vlada Srbije priča, a to je digitalizacija, što se pre to bude uradilo, 5G tehnologije će imati smisla”, rekao je Tintor, prenosi Tanjug.
Navodi da su krajem prošle i u toku ove godine mnoge evropske zemlje imale ili će imati aukcije po pitanju spektra za 5G.
RATEL će, kaže, zajedno sa drugim državnim institucijama omogućiti da aukcija bude spremna za sledeću godinu, ali i navodi da to neće biti jedini dovoljan uslov da se 5G tehnologija u pravom smislu implementira u Srbiji.
Kako je rekao, ipak mobilni operatori plaćaju velika sredstva za te licence i oni imaju određena očekivanja za povrat investicije.
“Neke zemlje su iz čiste trke krenule u 5G tehnologije da bi mogle da kažu, eto mi smo prvi, drugi, a da prosto samo tržište za to još uvek nije spremno“, kaže Tintor.
Kako prenosi Tanjug, on je ispričao da svaka nova generacija mobilne telefonije nosi sa sobom neku mističnost, a u slučaju 5G najveće nerazumevanje je u tome šta podrazumeva. Kada se, dodaje, pojavila druga generacija mobilne telefonije omogućavala je i prenos glasa i SMS poruka, a sa trećom generacijom je uključen i internet.
“Sa četvrtom generacijom koju danas koristimo taj internet je na sasvim zadovoljavajućem nivou i postavlja se pitanje šta je ono što krajnji korisnik dobija sa petom generacijom. Peta generacija mobilne telefonije ima potpuno drugačiji poslovni model u odnosu na prethodne generacije“, naveo je Tintor.
Objasnio je da su se prethodne generacije mobilne telefonije isključivo bazirale na korisničko iskustvo u telekomunikacionom smislu, te da će svakako peta generacija imati taj segment jako značajan u smislu još bržeg interneta, još kvalitetnije usluge i mogućnosti da korisnici televizijski program na mobilnom telefonu gledaju u realnom vremenu.
Međutim, dodaje, poslovni model je takav da je ideja da se u telekomunikacioni sektor “uvuku” mnogi drugi sektori.