Mobilno bankarstvo poželjna alternativa platnim karticama
U Srbiji 87 odsto korisnika mobilni telefon vidi kao poželjnu alternativu platnim karticama, pokazalo je novo istraživanje kompanije Mastercard o stavovima korisnika u pogledu korišćenja digitalnih usluga.
To predstavlja povećanje od 17 odsto u odnosu na rezultate istraživanja od pre tri godine.
Istraživanje, sprovedeno u 13 zemalja Centralno-istočne Evrope, uključujući Srbiju, pokazuje da je upotreba pametnih telefona dostigla čak 94 odsto zasenivši sve ostale digitalne uređaje.
Slanje imejla, pretraživanje interneta i društvenih mreža su i dalje najčešće korišćene usluge na mobilnom telefonu. Usluge vezane za plaćanja kao što su onlajn kupovina i aplikacije za mobilna plaćanja nalaze se u prvih deset i koriste se u proseku pet puta mesečno.
Stanovnici Srbije su nastavili sa usvajanjem digitalnog načina života koristeći različite uređaje i njihove funkcionalnosti, pa tako 97 odsto stanovnika Srbije koristi svoje mobilne telefone, što je iznad proseka u zemljama Centralno-istočne Evrope, dok povećanu upotrebu mobilnih telefona u ličnim finansijama pokazuje i trend korišćenja onlajn bankarstva.
Dok su korisnici onlajn bankarstvo ranije koristili putem pretraživača na laptop ili PC računarima, sada za to koriste mobilne telefone.
Istraživanje je pokazalo da trenutno čak 50 odsto korisnika u zemlji koristi mobilne aplikacije, vrši transfer i proverava svoj bilans stanja na računu onlajn, što je za 20 odsto više u odnosu na 2016. godine.
Popularnost onlajn kupovine je takođe u porastu, a trenutno 73 odsto korisnika čine kupci koji kupuju onlajn, što predstavlja 23 odsto više u odnosu na 2016. godinu.
Građani Srbije su generalno zadovoljni obimom dostupnih digitalnih usluga, ali smatraju da su inovacije u zdravstvenom i obrazovnom sistemu neophodne.
Iako istraživanje pokazuje da je povećano zadovoljstvo u pogledu dostupnih digitalnih usluga javnog prevoza, građani smatraju da je i to oblast u koju treba uvesti dodatne inovacije.
Prilikom onlajn kupovine, 49 odsto stanovnika Srbije voli da koristi kartice prilikom plaćanja onlajn, 47 odsto njih plaća gotovinom prilikom dostave, 34 odsto plaća karticom prilikom dostave, dok 32 odsto građana koristi aplikacije za slanje novca.
„Naše novo istraživanje pokazuje da 37 odsto korisnika u Srbiji koristi mobilni telefon u onlajn kupovini. Kako bi bili ohrabreni da u većoj meri koriste kartice prilikom kupovine na internetu, građani Srbije smatraju da je neophodno obezbediti veću sigurnost kartičnih plaćanja, dok 54 odsto njih ističe da će više koristiti kartice ukoliko postoji jača bezbednosna provera identiteta prilikom samog plaćanja”, rekla je Jelena Ristić, direktor tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Masterkard.
Izvor: Dnevnik.rs