Prihodi Facebooka skočili 30 odsto, broj korisnika i dalje raste – Bankar.rs
KOMPANIJESVE VESTI

Prihodi Facebooka skočili 30 odsto, broj korisnika i dalje raste

Prihodi Facebooka dosegli su u poslednjem kvartalu 16,9 milijardi dolara, 30 posto više nego u istom razdoblju godinu dana pre, a uz rast broja korisnika, još je snažnije skočila dobit najveće svetske društvene mreže.

Prema poslovnom izveštaju objavljenom juče, čista dobit Facebooka dosegla je u proteklom kvartalu 6,88 milijardi dolara, što je 61 posto više nego godinu dana pre.

Uprkos skandalima u vezi nedozvoljenog korištenja ličnih podataka korisnika i lažnih oglasa i vesti na mreži, broj korisnika Facebooka i dalje raste.

U izveštaju se navodi da je u proteklom tromesečju broj aktivnih mesečnih i dnevnih korisnika Facebooka porastao za 2,2 posto u odnosu na prethodni kvartal, na 2,32 milijarde, odnosno 1,52 milijarde.

Pritom je najveći rast broja korisnika zabeležen u Indiji, Indoneziji i na Filipinima, dok je u SAD i Kanadi stagnirao.

„Za ovog medijskog diva najgore je prošlo. Čini se da njegovo finansijsko poslovanje i angažman korisnika nisu bili pod većim uticajem negativnih udara u poslednjih godinu dana”, kaže Haris Anwar, analitičar u kompaniji Investing.com.

U borbi protiv lažnih oglasa i vesti, Facebook u poslednje vreme pojačano zapošljava i uvodi niz mera za povećanje sigurnosti korisničkih podataka i bolje praćenje sadržaja koje korisnici stavljaju na mrežu.

Zbog toga su ukupni troškovi poslovanja kompanije u poslednjem prošlogodišnjem tromesečju dosegli 9,1 milijardu dolara, što je 62 posto više nego godinu dana pre.

U izveštaju je Facebook poručio i to da u ovoj godini očekuje rast troškova poslovanja za 40 do 50 posto u odnosu na 2018. zbog povećanja ulaganja u sigurnost korisnika.

Uprkos povećanim troškovima, zarada Facebooka i dalje snažno raste, zahvaljujući povećanim prihodima od oglašavanja.

Tako je u celoj prošloj godini dobit Facebooka dosegla 22 milijarde dolara, što je 37 posto više nego što je iznosila u 2017.

„U temeljima smo promenili način vođenja naše kompanije, fokusirali se na najveća društvena pitanja i više investiramo u izgradnju novih, inspirativnih načina povezivanja ljudi”, poručio je u izveštaju Zuckerberg, izvršni direktor i osnivač Facebooka 2004. godine.

Nakon objave poslovnih rezultata, u produženom trgovanju nakon zatvaranja Wall Streeta cena deonice Facebooka skočila je gotovo 12 posto, na 168 dolara.

Ipak, i dalje se kreće nedaleko najnižih nivoa u poslednje dve godine jer je od pre nekoliko meseci, kada je Facebook prvi put upozorio na usporavanje rasta prihoda i operativne marže, cena deonice pala oko 30 posto.

Tags
Back to top button