Budućnost Komercijalne banke zavisi od akcionara
Na pitanje novinara Magazina Biznis šta se može očekivati u procesu raspisivanja tendera za prodaju Komercijalne banke do kraja maja ili početkom juna, kao i okončanje privatizacije do kraja ove godine koje je ministar finansija Siniša Mali najavio nedavno, Medan je odgovorio da ne može da prejudicira dinamiku i u kom smeru će se odvijati ceo proces, i da o tome odlučuju akcionari.
„Pitanje akvizicije, odnosno kupovine – prodaje, to je pitanje za akcionare. Oni odlučuju da li će zadržati svoj udeo u nekoj instituciji ili će je prepustiti nekom drugom“, odgovorio je Medan na pitanje o očekivanoj privatizaciji najveće srpske banke u većinskom državnom vlasništvu i dodao da Komercijalna banka ima pul od 12 odsto malih akcionara i na Beogradskoj berzi se dnevno trguje akcijama te banke.
Prema njegovim rečima, za godinu dana je vrednost akcija porasla sa 1.800 na prosečno 2.800 dinara. Rezultat je dobar: vrednost akcija je za godinu dana povećana za gotovo 60 odsto, ocenio je Medan.
„Naš posao je da dižemo vrednost banke i držimo je na što višem nivou, jer Komercijalna banka je velika sistemska banka koja ima ogroman značaj i vrednost i mi to treba da držimo na optimalnom nivou“, rekao je sadašnji prvi čovek Komercijalne banke, koji, inače, ima bogato iskustvo u akvizicijama koje su realizovane tokom prethodnog tranzicionog perioda u Srbiji, piše Bizinis Magazin.
Na pitanje zahvaljujući čemu je Komercijalna banka ostvarila istorijski dobar rezultat, pošto je već u procesu privatizacije, a faza akvizicije je obično period zastoja u poslovanju, on je odgovorio da je Komercijalna banka u 2018. godini prelomila trend i sve negativne rezultate poslovanja preokrenula u pozitivne.
„Posle određenog perioda kada smo imali stagnaciju, trend je preokrenut u rast. Svi pokazatelji poslovanja su pozitivni. Tako je i definisan rezultat poslovanja, kojim je ostvaren profit“, ocenio je Medan.
Komercijalna banka je jedan od lidera u štednji građana, navodi Medan potkrepljujući to podacima da je banka završila prošlu godinu sa 1,7 milijardi evra štednje građana, a da je već u 2019. posle prvog kvartala, prevazišla taj iznos.
Govoreći o sanaciji gubitaka koje je Komercijalna banka beležila prošlih godina, Medin kaže da je disperzija rizika koju primenjuju danas, posledica iskustva iz poslovanja prethodnih godina i da je banka od 2005. do 2014. godine imala značajan iznos nenaplativih plasmana.
„Ta nenaplativa potraživanja, odnosno gubici, su 2015. i 2016. godine isknjiženi na teret kapitala. Upravo to je obezbedilo da danas Banka može da radi bez opterećenja prošlosti i da se ne bavi lošim i problematičnim plasmanima, nego da se fokusira na plasmane danas i one koje će raditi u budućnosti“, rekao je on, navodeći da je time obezbeđen profit od 13,5 milijardi dinara, odnosno preko 100 miliona evra NPL-ova, napravljenih ranijih godina, a koji su otpisani u dve godine.
Komentarišući sadašnji nivo bankarskih kamata na srpskom tržištu i odgovarajući na pitanje da li je prošlo vreme visokih bankarskih kamata, Medan je rekao da nivo kamata u Srbiji već pet-šest godina ima opadajući trend.
„Evropska centralna banka (ECB) i dalje drži referentnu kamatnu stopu ispod nule i iznosi minus 0,3 odsto. Drugim rečima, kamatne stope su na minimalnom nivou. Da li će za 0,1 ili 0,3 odsto doći do nekog sniženja, to je stvar konkurencije i borbe za klijente“ rekao je on, konstatujući da se značajniji pad kamatnih stopa ne može očekivati.
Medan je rekao i da je spajanje banaka na srpskom tržištu nezaustavljiv proces jer tržište praktično gura banke u različita ukrupnjavanja u bankarskom sektoru i da su do sada regionalne bankarsko-finansijske grupe vršile prestrukturisanja na srpskom finansijskom tržištu i to će se nastaviti, a moguće je i da se na srpskom tržištu pojave neki sasvim novi investitori.
On je rekao i da je teško reći u kom smeru će se proces dalje odvijati po pitanju potencijalnog novog vlasnika Komercijalne banke do kraja 2019. godine, ali da je Komercijalna banka uspela da spoji tradicionalno i savremeno i po tome se razlikuje od drugih banaka na tržištu.
„To je naša velika komparativna prednost – istovremeno smo inovativni i tradicionalni“, ocenio je Vladimir Medan u intervjuu za Magazin Biznis.
Izvor: seebiz