Fintech kompanije transformišu finansijsko poslovanje – Bankar.rs
FinTechINOVACIJESVE VESTI

Fintech kompanije transformišu finansijsko poslovanje

Iz godine u godinu povećava se potreba za brzim, sigurnim, jednostavnim te lako dostupnim transakcijama čime one postaju aktuelna tema u raspravama o budućnosti bankarskog poslovanja.

Neprestana digitalna transformacija, ne samo bankarskog sektora, već cele uslužne industrije, zbog čega dolazi do sve veće potrebe za rešenjima koje nude fintech kompanije, pokazuje kako je razvoj uhvatio zamah, ali još uvek nije doživio vrhunac. Na samim počecima fintech startapi bili su fokusirani na usku ciljnu grupu korisnika, no svakodnevno unapređivanje vlastitog poslovanja rezultira širenjem usluga, ali i povećanjem konkurencije. Od 2018. delovanje fintech startapova postaje globalno, a 2020. donosi nove trendove u industriji finansijskog poslovanja.

Finansiranje fintechova, koji se retko odlučuju da samostalno izađu na tržište, nastavlja postavljati rekorde – 2019. godina nadmašila je 2017. dostižući 24,6 milijarde dolara prikupljenih finansijskih sredstava do kraja trećeg kvartala, a u budućnosti će se ulaganja još više povećavati.

Prema izveštaju CB Insights agencije za istraživanje tržišta sprovedenom u sklopu Mastercard Start Path programa proučeni su najnoviji trendovi koji će tokom ove godine obeležiti tržišta u pet geografskih područja: Evropi, Severnoj Americi, Aziji, Latinskoj Americi i Karibima te Bliskom istoku i Africi.

Revidirana Direktiva o platnim uslugama Evropske unije, PSD2, ažurirana je verzija izvorne direktive na kojoj je EU radila 2009., a s kojom se želi bolje integrisati unutrašnje tržište elektronskog plaćanja. Donesenom regulativom plan je podstaći zdravu konkurentnost, proširiti izbor i uvesti bolje cene za korisnike finansijskih usluga. Uz otvoreno bankarstvo i PSD2, Evropa je postala centralno područje za uzlet fintech kompanija. Evropski fintechovi u 2020. planiraju širenje na američko tržište na kojem se žele približiti fizičkim osobama, ali i poslovnim subjektima.

Cilj fintech startapova u Severnoj Americi je olakšati izlazak kompanija na tržište. SAD, kojeg mnogi smatraju kolevkom startap kulture, svojim jakim tržištem omogućava globalnim digitalnim kompanijama laku integraciju usluga, razdvajajući i spajajući rešenja. Digitalni divovi, fintech kompanije i zaposleni stvaraju nova iskustva plaćanja, ne postavljajući tako samo globalne trendove, nego i opšte prihvaćene standarde.

Kompanije u Aziji motivisane su da njihovi uspešno finansirani startapovi postanu deo globalne super-aplikacije. Na području Indonezije startapi kapitalizuju najveću internet ekonomiju u regiji, koja se u poslednjih pet godina više nego udvostručilla te dostigla vrednost od neverojatnih 40 milijardi dolara.

Kompanije koje svoje poslovanje temelje na digitalnim rešenjima, a imaju veliki broj korisnika, polako ulaze na tržište finansijskih usluga i aktivno sarađuju sa srodnim kompanija koje im mogu pomoći u daljem razvoju.

Izvor: Privredni.hr

Tags
Back to top button