Znate li šta je “plata za život”, koju već uvode brojni svetski giganti? – Bankar.rs
ANALIZESVE VESTI

Znate li šta je “plata za život”, koju već uvode brojni svetski giganti?

Gigant robe široke potrošnje Unilever obavezao se da će svaki radnik koji kompaniju snabdeva robom i uslugama primati platu za život do 2030. godine.

Ova inicijativa važiće za 65.000 direktnih dobavljača i nekoliko hiljada poljoprivrednih preduzeća, rekao je šef nabavke David Ingram.

Plata za život podrazumeva platu ostvarenu u standardnoj radnoj sedmici (ne više od 48 radnih sati nedeljno) koja treba da bude dovoljna da pokrije troškove hrane, stanovanja, zadravstvene zaštite, odeće, prevoza i obrazovanja.

Pored osnovnih troškova plata za život podrazumeva i oko 10 odsto dodatnog novca za nepredviđene troškove. Ukratko, plata za život znači zaradu od koje može da se živi, jer imati posao bi trebalo da znači zarađivati dovoljno da od plate radnice i radnici mogu da izdržavaju sebe i svoje porodice.

Unilever je jedna od najvećih svetskih kompanija za proizvodnju robe široke potrošnje, a njen lanac snabdevanja uključuje više od 1,5 miliona poljoprivrednika.

Vlasnik poznatih brendova kao što su Ben end Džeris i Dav obavezao se i da će do 2025. godišnje izdvajati 2 milijarde evra umesto dosadašnjih 300 miliona do 2025. godine za dobavljače čiji su vlanici ili kojima upravljaju ljudi iz nedovoljno zastupljenih grupa, uključujući žene i crnce.

“Dve najveće pretnje s kojima se svet trenutno suočava su klimatske promene i socijalna nejednakost. Protekla godina nesumnjivo je proširila socijalnu podelu”, rekao je izvršni direktor kompanije Alan Jope.

Pored ove kompanije, nekoliko prodavaca odeće, uključujući H&M i Asos, obavezalo se da će isplaćivati platu za život u svojim lancima snabdevanja odećom. A najveći nemački lanci supermarketa, uključujući Aldi i Lidl, prošle godine potpisali su dobrovoljni sporazum za promociju plate za život u svojim lancima snabdevanja.

Ali nekoliko firmi ima globalni domet Unilevera. Gigant robe široke potrošnje prodaje više od 400 brendova u 190 zemalja, a njegove proizvode koristi 2,5 milijardi ljudi.

Plate za život su često znatno veće od minimalnih zarada, koje u siromašnijim zemljama mogu biti izuzetno niske. Na Obali Slonovače, gde Unilever proizvodi kakao u zrnu za svoje sladolede Magnum, plata za život na selu za 2020. godinu bila je 68 odsto veća od nacionalne minimalne zarade.

Izvor: BIZLife

Tags
Back to top button