Apple je lansirao svoju kreditnu karticu koja će biti čvrsto integrisana u njegov mobilni novčanik i obećava da će pomoći klijentima da vode “zdraviji finansijski život”.
Dostupna u SAD ovog leta, titanijumska Apple kartica je ugrađena u aplikaciju Apple Wallet na iPhone uređajima i mami kupce jednostavnom aplikacijom, bez naknada, alata za finansijsko upravljanje i uz vrhunski nivo sigurnosti i privatnosti.
Tehnološki gigant se udružio sa Goldman Sachs-om i Mastercard-om na novom poduhvatu, koji ga vodi dublje u finansijski život svojih klijenata jer se fokusira na usluge koje generišu naknade.
Korisnici se mogu prijaviti za karticu u Wallet app za nekoliko minuta i početi je koristiti s Apple Pay-om u trgovinama, u aplikacijama i na internetu. Nema godišnjih, kasnih, međunarodnih ili prekograničnih naknada, dok su kamatne stope “među najnižima u industriji”, tvrde u Apple.
Mašinsko učenje i Apple mape se koriste za označavanje transakcija trgovačkim imenima i lokacijama, pri čemu se kupovine automatski organizuju po kategorijama označenim bojama. Korisnici takođe dobijaju nedeljne i mesečne preglede potrošnje.
Kada je reč o sigurnosti i privatnosti, jedinstveni broj kartice kreira se na iPhone uređaju za Apple karticu i čuva u Secure Elementu uređaja, specijalnom sigurnosnom čipu koji koristi Apple Pay. Svaka kupovina je odobrena pomoću Face ID ili Touch ID i jednokratne jedinstvene dinamičke sigurnosne šifre.
U odnosu na rivale Facebook i Google koji se suočavaju sa problemima privatnosti, Apple naglašava da ne zna gde je kupac kupovao, šta je kupio ili koliko je platio. U međuvremenu, Goldman Sachs se obavezao da neće deliti ili prodavati podatke trećim stranama za marketing i oglašavanje.
Za Goldman Sachs, sporazum označava još jedan ulazak na tržište potrošača. Predsednik uprave David Solomon je izjavio da su oduševljeni što su partner Apple-a na Apple Card-u, koji pomaže klijentima da preuzmu kontrolu nad svojim finansijskim životima.
Kompanija govori o atraktivnom programu nagrađivanja, pri čemu korisnici dobijaju procenat od svakog iznosa kupovine kao dnevni keš, koji se svakodnevno dodaje na karticu i može se odmah koristiti za kupovinu putem Apple Pay-a za stavljanje u balans njihove Apple kartice ili slanje prijateljima i porodici putem poruka.
Jennifer Bailey, VP, Apple Pay, kaže da je Apple kartica dizajnirana da pomogne klijentima da vode zdraviji finansijski život, koji počinje boljim razumevanjem njihove potrošnje kako bi mogli pametno trošiti svoj novac, i transparentnošću kako bi im se pomoglo da shvate koliko će nešto koštati ako žele da plaćaju tokom vremena i da im se pomogne da plate svoje dugove, prenosi Indikator.ba.