Nemački proizvođač luksuznih automobila BMW saopštio je danas da je prošlu godinu završio sa manjom dobiti, pokrenuvši opsežan program smanjenja troškova koji uključuje obustavu proizvodnje pojedinih modela i pojačanu digitalizaciju razvoja novih modela. Prihodi grupe zadržali su se prošle godine na nivou prethodne godine i iznosili su 97,5 milijardi evra.
Dobit pre poreza pala je osam posto, na 9,8 milijardi evra, dok je neto dobit potonula 17 posto, na 7,2 milijarde evra.
Finansijski direktor Nicolas Peter izrazio je nezadovoljstvo prošlogodišnjim rezultatima, i napomenuo da je kompanija prodala više vozila. Manju dobit pripisao je uvođenju strožih testova emisija štetnih gasova (WLTP), kineskim kaznenim carinama na BMW-ova vozila sastavljana u SAD, opozivu vozila i većim ulaganjima.
Predstojeće će razdoblje biti teško za BMW, ističe Peter, s obzirom na rast cena sirovina i jačanje evra, što će kompaniju koštati više od 500 miliona evra.
BMW mora puno ulagati u nove modele, pogonske sastave za električna vozila i visoko automatizovana vozila, rekao je.
„Dobit kompanije pre poreza biće (u 2019.) značajno niža nego prošle godine”, najavio je finansijski čelnik BMW-a, bez obzira na Brexit i eventualno zaoštravanje trgovinskog rata između SAD i Kine.
Iz nemačke kompanije zato najavljuju mere štednje kojima nameravaju u sledeće četiri godine smanjiti troškove za 12 milijardi evra. Izvršni direktor Harald Krueger naglašava da program neće uključivati otkaze.