Nemački autogigant Folksvagen trebalo bi u maju da odluči u kojoj od zemalja Jugoistočne Evrope će otvoriti proizvodni pogon. Za tu značajnu investiciju u visini od 1,4 milijardi evra trenutno se žestoko bore dve članice EU, Bugarska i Rumunija, kao i dve zemlje kandidati, Srbija i Severna Makedonija, ali i Turska, tvrdi bečki dnevnik Prese.
Na odluku Folksvagena presudno će uticati tri klučna faktora, i to dobra saobraćajna povezanost, raspoloživost kvalifikovane radne snage i visina državnih subvencija, navodi Prese.
Planovi VW o uspostavljanju proizvodnje u jugoistočnoj Evropi ne nailaze na odobravanje zaposlenih, odnosno Radničkog saveta kompanije, a izazvali su i borbu zemalja koje bi želele da dovedu ovog giganta.
Sve veća izdvajanja za plate, kao i sve veći nedostatak radne snage teraju tu kompaniju da traži novo mesto za proizvodni pogon.
Fabrike VW u Nemačkoj skoncentrisaće se ubuduće na proizvodnju automobila na električni pogon, a pogon u jugoistočnoj Evropi bi od 2023, sa kapacitetom od 300.000 vozila godišnje, mogao proizvoditi modele marke VW, Škoda i Seat, navodi Prese.
List ističe da novo postrojenje treba da zaposli oko 5.000 radnika, a dodatno će otvoriti više hiljada radnih mesta kod dobavljača.
Prese podseća da u jugoistočnoj Evropi postoji snažan automobilski sektor, jer u Turskoj postoje pogoni Forda, Hjundaija, Honde, u Rumuniji Forda i Dačije, a u Srbiji Fijat.