Porez od “Plazme” će otići u Holandiju? – Bankar.rs
KOMPANIJESVE VESTI

Porez od “Plazme” će otići u Holandiju?

Bambi će do kraja juna preći u ruke “Koka-kole”, a vrlo brzo ova međunarodna kompanija će preuzeti i “Knjaz Miloš”. Kako “Novosti” nezvanično saznaju, “Moji brendovi” su prodali i čuvenu aranđelovačku fabriku vode i to po približno istoj ceni – 260 miliona evra. Toliko su dobili i za proizvođača “plazme”.

Svojevremeno su “Moji brendovi” tri najpoznatija srpska proizvođača platili 575 miliona evra. Tokom godina u njih su investirali 120 miliona evra. Za dve od tri fabrike sada su dogovorili oko 520 miliona evra. Kako “Novosti” nezvanično saznaju, nameravju da prodaju i treću kompaniju “Imlek”, ali tek za dve godine.

Prodaja jednog od najpopularnijih brendova u Srbiji otvorila je i pitanje gde će prodavac izmiriti svoje poreske obaveze. Trenutno još nije sasvim jasno hoće li osnova za plaćanje biti. Porez na kapitalnu dobit se plaća na razliku između nabavne i prodajne cene. Ukoliko su svojevremeno “Moji brendovi” za “Bambi” dali manje od 260 miliona evra, na razliku će platiti porez. Po svoj prilici – u Holandiji. Tamo je registrovan “Denjub fuds”, vlasnik “Mojih brendova”.

“Bambi, nezavisno od transakcije, plaća sve poreze u Srbiji. Sama transakcija može stvoriti kapitalni dobitak prodavcu, zavisi od razlike između prodajne i nabavne cene. Porez na kapitalni dobitak se, prema Ugovoru o izbegavanju dvostrukog oporezivanja između Srbije i Holandije, plaća Holandiji. Načelno pravilo jeste da se ovaj porez plaća državi rezidentnosti prodavca. U ovom slučaju Holandiji”, objašnjava Milica Bisić, ekonomista i stručnjak za poreze.

Prodaju i “Bambija” i “Knjaza” moraće da odobri i Komisija za zaštitu konkurencije. Kako “Novosti” saznaju, “Koka-kola” bi bez problema mogla da kupi “Knjaz Miloš”, bez obzira na to što bi onda njihov udeo u tržištu vode bio oko 40 odsto. Uz to, njima bi čak i zakonski moglo da se dozvoli da taj procenat ide i do 50 odsto, ukoliko oni to ne zloupotrebe.

Privrednici veruju da ova prodaja donosi nove mogućnosti za višestruku korist privredi Srbije, i kompaniji “Bambi” i zaposlenima u njoj, i državi i lokalnoj zajednici, kroz nove investicije, rast proizvodnje, prodaje, zarada, budžetskih prihoda…

“Za srpsku ekonomiju najvažnije je da će i posle promene vlasnika, koje se danas događaju, svakodnevno i svuda u svetu, “Bambi” ostati u Srbiji, da ovde proizvodi i zapošljava naše ljude, izvozi srpske proizvode u svet, plaća našoj državi poreze i doprinose, koji već sada iznose 10 miliona evra godišnje”, rekao je za “Novosti” Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.

“Činjenica da jedna globalna kompanija kao što je “Koka-kola”, koja ovde već ima fabrike, dalje širi poslovanje na našem tržištu, najbolji je dokaz da je poslovna i investiciona klima u Srbiji podsticajna za profitabilno privređivanje i ulaganje. To je i najbolja preporuka međunarodnoj poslovnoj zajednici, drugim investitorima da je Srbija mesto vredno njihovog kapitala, kroz investicije u postojeće kompanije ili grinfild projekte”, kaže.

Prema njegovim rečima, ova akvizicija “Bambija” prevazilazi dosadašnje akvizicije te kompanije, a to potvrđuje rastuću vrednost i materijalnog dela brenda i industrijske svojine, odnosno vrednost trgovačke marke.

“Ulaskom “Bambija” u “Koka-kola” sistem, prisutan i na najmnogoljudnijim tržištima sveta, proizvođač iz Srbije, postaje karika u svetskom lancu industrije hrane i pića. To mu otvara nove kanale prodaje i neslućene mogućnosti da se bolje pozicionira na već osvojenim i uđe na nova tržišta, da uz nove investicije poveća i proizvodnju i izvoz i profit”, ističe Čadež

Tags
Back to top button