Klijenti će od ponedeljka podnositi prigovore na rad banaka preko njihovih internet prezentacija – Bankar.rs
DOMAĆE BANKESVE VESTI

Klijenti će od ponedeljka podnositi prigovore na rad banaka preko njihovih internet prezentacija

Sve banke u Srbiji moraće do ponedeljka na svojim internet prezentacijama da omoguće klijentima da podnose prigovore.

Takođe, moraće da jasno postave obaveštenje sa informacijama o postupku zaštite prava korisnika.

“Utvrđena je obaveza finansijske institucije da omogući podnošenje prigovora preko svoje internet prezentacije, i to već na njenoj naslovnoj stranici, kao i da u delu svoje internet prezentacije koji se odnosi na prigovore postavi obaveštenje sa opštim informacijama o postupku zaštite prava korisnika”, rečeno je Tanjugu u Narodnoj banci Srbije.

NBS je 10. januara ove godine usvojila Odluku o postupku po prigovoru i pritužbi korisnika finansijskih usluga i Odluku o postupku po prigovoru i pritužbi pravnog lica, a koje stupaju na snagu 11. februara.

Takođe, ako je ugovor zaključen “na daljinu”, na primer, korišćenjem mobilnog bankarstva, preko mobilnog telefona, banke i druge finansijske institucije imaju obavezu da omoguće podnošenje prigovora na isti način, preko mobilne aplikacije.

“Te institucije će ubuduće biti dužne da u svakom pojedinačnom slučaju izdaju potvrdu o prijemu prigovora, umesto samo po izričitom zahtevu podnosioca prigovora, što je do sada bio slučaj”, objašnjavaju u NBS.

Time se, kažu, klijentima olakšava eventualno dokazivanje ako žele da nastave postupak podnošenjem pritužbe NBS-u ili pred sudom.

Tags
Back to top button