Vlasti Evropske unije odlučile su da ne dozvole spajanje poslovanja francuskog Alstoma i nemačkog Simensa u železničkom sektoru, izjavio je danas francuski ministar finansija Bruno Le Mer.
U razgovoru za televiziju “Frans 2”, Le Mer je rekao da tu odluku smatra “ekonomskom greškom”, prenosi agencija AP. Očekuje se da će zabranu ovog spajanja kasnije tokom dana zvanično objaviti komesar EU za zaštitu konkurencije.
Le Mer je dodao da će takva odluka sprečiti stvaranje evropskog železničkog giganta koji bi mogao da konkuriše kineskom divu CRRC-u.
“To će ići u korist ekonomskim i industrijskim interesima Kine”, ocenio je on.
Nadležne vlasti EU su po ovom pitanju izrazile zabrinutost u vezi sa zaštitom tržišne konkurencije u Evropi u sektoru železnica.
Le Mer se založio za reviziju evropskih propisa o konkurenciji, rekavši da je “za analizu konkurencije relevantno svetsko, a ne evropsko tržište”.
Nemački ministar ekonomije Peter Altmajer je u utorak izneo istu ideju, poručivši da u zakonu o konkurenciji treba dati veći značaj globalnom umesto domaćem ili evropskom tržištu.
I francuska i nemačka vlada su stale u odbranu ovog spajanja, ali su vlasti nadležne za konkurenciju u Britaniji, Holandiji, Belgiji i Španiji izrazile zabrinutost da će nova kompanija imati dominantnu tržišnu poziciju, koja bi potencijalno mogla da uguši manje proizvođače u železničkom sektoru i da poveća cene na tržištu.
Alstom i Simens su najpoznatiji po svojim vozovima velike brzine, francuskom TGV i nemačkom ICE vozu.
Šefica antimonopolske komisije Evropske unije, Margret Vestager, zvanično je potvrdila da su evropske vlasti odbacile mega-spajanje između francuskog Alstoma i nemačkog Simensa u železničkoj delatnosti.
Vestager je rekla da bi to merdžovanje praktično stvorilo monopol na evropskom tržištu, ugušilo fer konkurenciju i dovelo do rasta cena za putnike, prenosi agencija AP.
Donoseći ovu odluku, Komisija je odolela političkom pritisku dveju najmoćnijih država EU, koje su se nadale da će stvoriti globalnog konkurenta kineskoj kompaniji CRRC, ocenjuje američka agencija.
“Komisija je zabranila spajanje jer kompanije nisu bile spremne da otklone našu ozbiljnu zabrinutost u pogledu konkurencije”, rekla je Vestager.
Alstom i Simen su čuveni po proizvodnji vozova velike brzine, francuskog TGV i nemačkog ICE voza, a takođe proizvode i sisteme signalizacije za železnice.
Blokada spajanja je retkost za antimonopolsku komisiju EU, budući da je tokom poslednje tri decenije odobrila više od 6.000 ugovora, a zabranila manje od 30.
Francuska je osudila ovu odluku čak i pre zvaničnog saopštenja. Ministar finansija Bruno Le Mer je ranije danas izjavio da će odluka Vestagerove “ići na ruku ekonomskim i industrijskim interesima Kine”.
On je naveo da će potez EU “sprečiti Alstom i Simens, dva šampiona u železničkoj signalizaciji i železničkom transportu, da se spoje kako bi imali istu težinu kao i veliki kineski industrijski prvak (CRRC)”. Le Mer je ovu odluku nazvao političkom i “ekonomskom greškom”.