91% korisnika ne zna šta je Open banking – Bankar.rs
ANALIZESLIDER

91% korisnika ne zna šta je Open banking

Čak i kada je pojam objašnjen, samo 41% korisnika je zainteresovano i samo 11%  zaista želi dublje objašnjenje.

Klijenti banaka najčešće samo žele sigurno sklonište za svoj novac i, kada ga dobiju, ne traže mnogo razloga za promenu. Činjenica da trećina britanskih klijenata ne koristi online bankarstvo i dve trećine ne koriste mobilno bankarstvo, pokazuje da su potrošači i dalje vrlo oprezni prema tehnologiji u bankarstvu. Takođe, i dalje je dosta medija koji još uvek ulivaju strah u glave kupaca o otvorenom bankarstvu.Na primer, BBC je nedavno napisao naslov “Zašto banke dele vaše finansijske tajne?”

Vaše finansijske informacije, kao što su podaci o troškovima i gde i koliko često ulazite u dug, su privatne. Informacije su dostupne samo vama i vašoj banci. Bilo je to tako godinama, ali to se polako menja u eri tzv “Open bankinga”.

Nedavno istraživanje kompanije Accenture otkriva da je 85% ispitanika reklo da zbog straha od prevare izbegavaju razmenu finansijskih podataka, a 69% izjavilo je da neće deliti finansijske podatke sa preduzećima koja nisu banke.

Sve u svemu, potrošači neće lako prihvatiti Open Banking…ili hoće?

Zanimljivo je da kada razni servisi zatraže od klijenata odobrenje na pitanje da li žele da treće strane pristupe njihovim podacima o bankovnom računu, naravno većina će reći ne. Međutim, ako ih pitate da li žele da prenesu novac svojim prijateljima putem Facebook Messenger-a verovatnije će reći da. Ako ih pitate da li su zabrinuti što Amazon zadržava njihove podatke o plaćanju, onda nemaju nikakvih problema. Sve je u tome kako je nešto predstavljeno.

Slično je kada razmišljamo o plaćanjima za mobilne uređaje, pa kada pitamo ljude da li plaćaju putem mobilnih plaćanja, mnogi misle da to ne čine; međutim, ako pitate ljude da li kupuju igre u aplikaciji na svom telefonu, mnogi odgovaraju potvrdno, bez razmišljanja da je upravo to mobilno plaćanje.

Ipak, brojna su mišljenja da je otvoreno bankarstvo dobra stvar i da omogućava bankama da trećim stranama podele podatke o korisnicima u onom obliku u kom kupci veruju aplikacijama, a koje im na osnovu tih informacija mogu pružiti više iskustava u svakom trenu.

Nenamerna posljedica Open Bankinga je da će sve čime se danas banka bavi biti demokratizovano i raspodeljeno na hiljade FinTech firmi i pouzdanih društvenih i komercijalnih aplikacija, od Ubera do Starbucksa.

Tags
Back to top button