Novi model iz kragujevačkog “Fijata”u prodaji 2022. – Bankar.rs
KOMPANIJESLIDERSVE VESTI

Novi model iz kragujevačkog “Fijata”u prodaji 2022.

Novi model iz kragujevačkog “Fijata”, “đardinijera”, počeće da se prodaje 2022. godine ili najkasnije 2023, a debitovaće na Salonu automobila u Ženevi 2021, objavili su italijanski mediji.

Dugo najavljivani model iz Kragujevca, koji će zameniti “fijat 500L”, čija je proizvodnja započeta još 2012. godine, trebalo bi da se pojave u prodaji za dve godine, a zvanična prezentacija zakazana je za godinu dana ranije, na jednoj od najvećih automobilskih smotri na svetu, Salonu automobila u Ženevi, tvrde specijalizovani automobilski časopisi iz Italije. Kako navode, Pjetro Gorlije, prvi čovek “Fijat Krajslera” u Evropi, trebalo bi da obelodani plan rada za evropske fabrike ovog automobilskog giganta, prenosi Blic.

Radi se o modelu “fijat đardinijera”, o kom je “Blic” već pisao. Kako navode italijanski mediji, novi model trebalo bi da bude dug između 4,2 i 4,3 metra i da ima petora vrata. On bi tako pokrio dva automobilska segmenta, B segment, u kojem je “Fijat” nekad bio veoma zapažen, a danas praktično nema takav model posle prestanka proizvodnje “grande punta” i još ranije jednog od najpopularnijih modela, “fijata punto”, koji se takođe proizvodio u Kragujevcu. Međutim, svojom dužinom, a kako je predviđeno da jedan od aduta “đardinijere” bude i prostrana kabina, “Fijat” bi tim modelom faktički pokrio i C, takozvani “golf” segment u koji spadaju automobili srednje veličine.

Radi se o modelu koji tek treba da se pojavi, a zasnovan je na najbolje prodavanom modelu italijansko-američke korporacije, “fijatu 500”. Taj novi model najavljen je prošle godine, kada je predstavljen petogodišnji plan rada korporacije.

Prema zasad dostupnim informacijama, “fijat đardinjera” bio bi produžena verzija “fijata 500”, sa mestima za pet putnika i nešto većim prtljažnikom, navodi Blic.

Budući da se očekuje velika tražnja za ovakvim modelom, time bi i kapaciteti kragujevačke fabrike bili značajno popunjeni. Naime, kapacitet “Fijatove” fabrike u Šumadiji projektovan je na čak 200.000 vozila godišnje. Italijanski mediji objavili su da je “Fijat” u 2018. prodao više od 61.000 komada modela 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu, pozivajući se na specijalizovane sajtove koji prate auto-industriju, ali zvanične potvrde za to nema. Kragujevačka fabrika trenutno radi tako da ne proizvodi vozila za lager, već samo koliko ima potražnje, pa je u proteklih godinu dana bilo nekoliko prekida proizvodnje. Poslednji je bio početkom decembra zbog zimskog odmora i plaćenog odsustva, a proizvodnja je nastavljena 15. januara.

Nova “đardinijera”, prema pisanju italijanskih medija, biće zasnovana na “Pežoovoj” CMP platformi, pa bi to mogao da bude jedan od prvih pozitivnih rezultata u spajanju “Fijat-Krajslera” i “Pežo-Sitroena”. Na ovoj CMP platformi trenutno se proizvode “Pežoovi” modeli 208 i 2008, “Opelova” “korsa” i “Sitroenov” DS3. Pored klasičnih varijanti, ova platforma omogućava i električnu verziju, budući da je imaju svi modeli zasnovani na ovoj platformi. Tako italijanski mediji navode i da će “đardinijera” imati dizel, benzinski, ali i elektro-motor, navodi Blic.

 

Tags
Back to top button