Ko kupi Ledo i Frikom dobija regionalnu dominaciju – Bankar.rs
ANALIZEKOMPANIJESVE VESTI

Ko kupi Ledo i Frikom dobija regionalnu dominaciju

Investitori koji kupe kompanije Ledo i Frikom, koje posluju u sastavu hrvatske Fortenova grupe, steći će kontrolu nad celim tržištem regiona, procenjuje Drago Munjiza, osnivač i menadžer konsultantske kompanije “Jakov Viktor” u Zagrebu.

“Te kompanije su zlatna koka bivšeg koncerna Agrogor, a grupa koja prozvodi smrznute proizvode i grupa za proizvodnju pića kontroliše preko 500.000 frižidera u regionu ex Jugoslavije. Zato, onaj ko kupi te dve kompanije, on kontroliše celo tržište li barem pola, ako kupi samo grupu Smrznuto”, kaže Munjiza.

Očekuje da će kupac biti investicioni fond sa Zapada u saradnji sa najvećim multinacionalkama koje su i pre pokazivale interesovanje za te kompanije.

Fortenova grupa, naslednik koncerna Agrokor, oglasila je početkom novembra prodaju fabrika smrznutog programa i sladoleda Ledo u Hrvatskoj Ledo Čitluk u BiH i Frikoma u Srbiji.

Prema procenama Munjize, cena ovih kompanija mogla bi da dostigne 10 do 12 puta EBTIDA marže (dobit pre poreza, kamata depresijacije i amortizacije), a novac će verovatno biti upotrebljen za restrukturiranje finansijske pozicije grupe, koja je, po njemu, sada potcenjena.

“Ja lično bih volio da vidim kupce iz regiona, jake hrvatske, srpske i slovenačke kompanije kao što su, na primer, Podravka ili Polimark”, kaže Munjiza za Magazin Biznis.

Takođe predviđa da će u budućnosti biti prodavane i ostale jake kompanije iz sastava Fortenove.

“Kompanije će se prodavati u paketu, kao što se prodaje i Ledo grupa. Očekujem prodaju Jamnica grupe posle Ledo grupe, a nakon toga i maloprodajnih lanaca. Alternativa je da vlasnici odluče da ojačaju i maloprodaju i da Fortenova postane de facto maloprodajna grupa koja se širi u regiji. Ne verujem da je sada ikome jasno koji će od ta dva puta na kraju izabrati”, dodaje Munjiza.

Smatra da je Mercator jedna od najboljih kompanija unutar Fortenova okruženja, te da je za očekivati da će biti meta konkurencije i potencijalnih investitora.

“Verujem da vlasnici imaju dilemu oko dve strategije koje sam već opisao”, zaključio je Munjiza, prenosi Tanjug.

Tags
Back to top button