Direktor Er Srbije: Povećavamo broj sedišta u kabinama, ATR će dobiti biznis klasu – Bankar.rs
KOMPANIJESLIDERSVE VESTI

Direktor Er Srbije: Povećavamo broj sedišta u kabinama, ATR će dobiti biznis klasu

Direktor srpske nacionalne avio-kompanije Jirži Marek bio je na najvećem ovogodišnjem sajmu vazduhoplovne industrije u Londonu. Reč je o tradicionalnim povodima za sastanak sa najbitnijim partnerima kompanije: proizvođačima aviona, motora, lizing kućama.

Kako je kazao, ekskluzivno za Tango Six, Er Srbija ozbiljno shvata dugoročne IATA-ine ciljeve za smanjenje emisija štetnih gasova, aktivno razgovara sa ATR-om i Erbasom o novim i interesantnim opcijama za dalju rekonfiguraciju putničkih kabina u letelicama oba proizvođača. Kompanija takođe razmišljao i o Erbasovom softveru za optimizaciju prilaza na sletanje mlaznih aviona radi uštede goriva i, indirektno, smanjenja emisije štetnih izduvnih gasova.

Marek je svojom jednodnevnom posetom nastavio tradiciju prethodnih direktora Er Srbije koji su bili redovni na sajmovima u Londonu i Parizu. Kako je Tango Six tada prvi, i često jedini, javljao, Er Srbija je samo jednom “ukrala reflektore” napravivši bitnu vest (od koje kasnije ništa nije bilo) ali je koristila i priliku da, kada su svi na jednoj lokaciji, zaključi manje glamuroznije ali podjednako bitne dogovore.

Ove godine Marek je, kako je kazao za Tango Six, najviše razgovarao sa Erbasom i ATR-om o procenama i kasnijim saradnjama pre svega u oblasti rekonfiguracija putničkih kabina radi daljih optimizacija u pravcu njihove veće iskorišćenosti. Sa ATR-om je pričao i o njihovim inovacijama u putničkoj kabini koje će u ovom propelercu omogućiti i postojanje biznis klase.

Svoju priču za naš portal Marek počinje sa razgovorima o novim opcijama za rasporede sedišta u putničkim kabinama.

“Razgovori sa Erbasom bili su fokusirani na njihov, za početak, konstalting u pogledu opcija za raspored sedišta na A330 i A320 avionima. Kao što znate, kada se bira putnički avion najbitnije je stanje njegove strukture, starost i stanje motora. Enterijer je često nešto što dobijete od prethodnog vlasnika. Vi ste već ranije objavili da uzimamo drugi A330. Zbog kratkih rokova, morali smo brzo da radimo. Naš budući avion Erbas A330-200 dolazi iz firme Air Castle, a njegov prethodni operater bila je avio-kompanija iz Južne Afrike. Raspored i konfiguracija sedišta nešto su drugačiji u odnosu na naš postojeći „Romeo Bravo“, novi avion ima 18 sedišta u biznis klasi i 250 u ekonomskoj. Sedišta na novom A330 biće presvučena u naše kompanijske boje, a planiramo tokom sledećeg velikog servisa tog aviona da ujednačimo proizvod na oba aviona. Ujedno ćemo raditi na tome i da unapredimo proizvod, u biznis klasi i ekonomskoj klasi. To će biti tako urađeno jer je prosečni “lead time” za sedišta u biznis klasi između 10 i 12 meseci.

Moja vizija za avione Er Srbije u kontekstu kabinskog proizvoda je da se ne menja rastojanje između sedišta u pogledu mesta za noge već da se poveća broj sedišta u horizontalnoj liniji. Uz pomoć Erbasa videćemo da li je moguće ubaciti dodatna sedišta u A330, jednom kada ih unificiramo na oba aviona, kako u ekonomiju tako i u biznis klasi.

Takođe sa Erbasom pričamo kako bismo maksimalno efikasno mogli da iskoristimo njihove modele A320 i A319 po pitanju broja sedišta. Trenutno u našim avionima A319 imamo 144 sedišta, a logični maksimum bio bi 150, zato što sve iznad toga zahteva dodatnu posadu i dodatni izlaz u slučaju opasnosti. Pri tome, ukoliko bi došlo do potencijalne densifikacije, razmatramo različite modele sedišta, koja neće uticati na komfor putnika”, priča Marek.

Kada je reč o najjeftinijoj uzdanici nacionalne avio-kompanije za kratke rute, turboelisnom ATR-72, Marek za Tango Six kaže da Er Srbija planira da širi ATR-72-600 flotu i u sledećoj godini, posebno sada kada će biti potrebe za tim zbog dupliranja „long-haul“ flote.

“Na sajmu sam bio gost kompanije ATR čiji smo klijent već decenijama. Uvodimo najnoviji -600 model koji, kako je ovde prvi put i predstavljeno, ima neka nova interesantna rešenja za modifikaciju putničke kabine, odnosno sedišta. Zanimljiva je opcija koju će oni uskoro nuditi – skidanje jednog sedišta i njegovo pretvaranje u stočić, što će omogućiti da ATR ima i iskustvo biznis klase, kada je to potrebno kompaniji. Kada je ATR u pitanju ne treba zanemariti i to da je Er Srbija potpisnica IATA ciljeva za održivu budućnost avio-saobraćaja i da smo, dugoročno gledano, zainteresovani i za opcije pogona ovih letelica na biogoriva, što će podrazumevati i novu generaciju motora koja je ovde predstavljena”, dodao je.

Marek je takođe potvrdio da je Er Srbija u pregovorima da od Erbasa kupi softver za optimizaciju prilaznog profila koji je namenjen smanjenju snage motora u određenim fazama i samim tim uzrokuje manju potrošnju goriva. Kako je rekao, softver se bez ikakvih modifikacija instalira u postojeću avioniku i njegova cena će se isplatiti nakon dve godine upotrebe uštedama utrošenog goriva. Dodatna indirektna korist softvera je, kaže Marek, i ta da će mlazni avioni Er Srbije uz njegovu pomoć emitovati i manje štetnih gasova.

Izvor: Tango Six

Tags
Back to top button