Koji je navredniji bankarski brend na svetu?
Magazin The Banker je u februaru razmatrao najbolje bankarske brendove sveta. Ono šta je očigledno jeste da su kineske banke apsolutni lideri na tržištu u 2018. godini, sa 10 najboljih imena:
Rang, naziv, država, vrednost marke, prošlogodišnja pozicija:
1. ICBC, Kina, 59,2 milijarde dolara (1)
2. Kineska građevinska banka, Kina, 56,8 milijardi dolara (3)
3. Vells Fargo, SAD, 44,1 milijardi dolara (2)
4. Banka Kine, Kina, 41,8 milijardi dolara (5)
5. Chase, SAD, 38,8 milijardi dolara (4)
6. Poljoprivredna banka Kine, Kina, 37,3 milijarde dolara (7)
7. Bank of America, SAD, 33,3 milijarde dolara (6)
8. Citi, SAD, 30,8 milijardi dolara (8)
9. HSBC, UK, 18,3 milijardi dolara (9)
10. JPMorgan, SAD, 17,7 milijardi dolara (11)
Uporedite ovo sa rezultatima pre sedam godina, kada je objavljena lista iz 2011. godine:
1. Vells Fargo, SAD, 28,9 milijardi dolara (2)
2. Bank of America, SAD, 26,7 milijardi dolara (1)
3. Bredesko, Brazil, $ 18.3 milijardi (4)
4. Santander, Španija, 17,0 milijardi dolara (3)
5. ICBC, Kina, 16,8 milijardi dolara (6)
6. Kineska građevinska banka, Kina, 16,8 milijardi dolara (5)
7. Itau, Brazil, 16,7 milijardi dolara (13)
8. Chase, SAD, 14,2 milijarde dolara (9)
9. Bank of China, Kina, 12,9 milijardi dolara (10)
10. BNP Paribas, Francuska, 12,8 milijardi dolara (8)
Šta se desilo sa evropskim i brazilskim bankarskim brendovima? Kriza u vezi sa državnim dugom i loši ekonomski rezultati u Brazilu. To je otvorilo put američkim i kineskim bankama, a Kinezi su preuzeli.
Tokom ovog renoviranja kineskog bankarstva, videćemo novi vid vid ove delatnosti, od kojih će američke i evropske banke moći i naučiti.
Najveća lekcija koja se može naučiti iz Kine je u vezi tehnologije. Kao što je Amerika poslednjih pola veka bila tehnološka centrala sveta, Kina namerava da bude sledeća svetska tehnološka centrala.
“Rast uglavnom potiče od snažnih finansijskih performansi širom industrije, a tržišna kapitalizacija se povećava u proseku za 14,9%”, kaže Declan Ahern, konsultant u kompaniji Brand Finance, koja sastavlja rang za The Banker. “Prognoze su takođe u porastu, što odražava optimizam među analitičarima u sektoru.”
Snažni rezultati su uticali da prosečan indeks jačine brenda 100 najboljih bude između 75,5 i 76. “To je imalo veliki uticaj na ukupnu vrijednost, pošto je 79% ukupne vriednosti brenda održano u prvih 20%”, dodaje gospodin Ahern.
Kina i dalje vodi
Kineski bankarski brendovi doživeli su još jednu godinu upečatljivog rasta, povećavajući ukupno vrednovanje bankarskog brenda u zemlji za 22% i povećavajući jaz između sebe i SAD. Impresivno, ukupna robna marka Kine od 317,4 milijarde dolara zasniva se na samo 45 banaka, od kojih je 84% proširilo svoju vrednost brenda u protekloj godini.
Prevod i obrada: Bankar.rs