Crna Gora: Provizije manje i 50% nego na šalteru
Građani koji koriste elektronsko bankarstvo plaćaju od 15 do 50 odsto niže provizije u odnosu na one na šalterima crnogorskih banaka.
Osim znatne uštede novca i vremena, korisnici elektronskog bankarstva “jednim klikom” mogu da na bezbedan način obave plaćanje, kreiraju i aktiviraju razne tipove proizvoda, ali i otvore štedne linije.
Neke od povoljnosti su i lakše upravljanje ličnim finansijama, kao i mobilnost, jer nema čekanja u redovima, već se plaćanje računa i ugovaranje novih usluga može obaviti u pokretu, na bilo kom mestu, pišu Dnevne novine.
I pored toga, elektronsko bankarstvo u Crnoj Gori i dalje je ispod nivoa razvijenih tržišta Evrope, što potvrđuju i sami bankari.
“Na jednoj strani imamo veliki broj korisnika mobilnih telefona u Crnoj Gori i u tome smo lideri. Sa druge strane, imamo paradoks da se funkcionalnosti koje jedan takav uređaj, kao što je pametni telefon, ne koriste u punom obimu”, kazao je direktor Sektora direktnih kanala u Erste banci Bojan Burić.
On je dodao da je slična situacija bila i sa platnim karticama, ali da se to sada promijenilo.
“Korisnici su bolje edukovani, više cene svoje vreme, ali i postepeno otkrivaju sve prednosti plaćanja savremenim kanalima i instrumentima plaćanja. Ista očekivanja imamo i sa elektronskim i mobilnom bankarstvom”, naveo je Burić.
On je saopštio da Erste banka trenutno ima četiri hiljade aktivnih korisnika elektronskog bankarstva koji, u zavisnosti od tarife, plaćaju 20 do 50 odsto niže provizije u odnosu na tradicionalne transakcije na šalteru.
Aktiviranu uslugu eBankinga u Crnogorskoj komercijalnog banci (CKB) ima skoro svaki četvrti klijent. Oni, u zavisnosti od tipa transakcije, plaćaju jeftinije provizije, 15 do 30 odsto.
“Iznosi plaćanja putem eBankinga su jeftiniji 20 odsto u odnosu na plaćanje na šalteru, a provizije zavise od iznosa, vremena realizacije naloga, kao i od toga da li je plaćanje eksterno ili interno, u domaćem ili ino platnom prometu”, objasnili su iz CKB-a.
Benefite koje donosi elektronsko bankarstvo prepoznalo je i oko pet hiljada korisnika Societe Generalne Montenegro banke, koji ne moraju da plaćaju proviziju, ukoliko imaju račun otvoren u toj banci.
“U slučaju gotovinskih plaćanja računa građana za komunalije provizija iznosi 35 centi, za uplatu na račune otvorene u našoj banci. U slučaju bezgotovinskih plaćanja provizija iznosi 0,35 odsto od iznosa, minimalno 35 centi” objasnili su u Societe Generale banci.
Oni su dodali da je taj vid plaćanja siguran, jer klijent koristi lične lozinke.
Građanima koji žele da izmire režije, prenesu sredstva ili plate neke druge usluge, Hipotekama banka nudi besplatna bezgotovinska plaćanja unutar te finansijske institucije ako se odrade putem mobilnog ili elektronskog bankarstva.
“Ukoliko bi tu istu transakciju odradili na šalteru, klijenti bi platili 0,2 odsto od iznosa transakcije za bezgotovinsko ili 0,25 odsto za gotovinsko plaćanje”, ukazali su u Hipotekarnoj banci.
Osim te prednosti, oni navode i jednostavno upravljanje ličnim finansijama koje građanima omogućava da kontrolišu i određuju dnevne limite platnih kartica, ali i da provere gdje im je najbliži bankomat.