Dve kineske firme se spremaju za IPO kojim bi mogle prikupiti više od 10 milijardi dolara – Bankar.rs
BERZASLIDERSVE VESTI

Dve kineske firme se spremaju za IPO kojim bi mogle prikupiti više od 10 milijardi dolara

China Tower, kineska državna firma koja u svojem vlasništvu ima najveći broj telekomunikacijskih tornjeva na svetu, kreće u javnu ponudu deonica (IPO) na hongkonškoj berzi u nadi da će prikupiti najmanje 10 milijardi dolara, objavljeno je u ponedeljak iz firme, piše Reuters.

 

Ovaj potez kineskog telekom giganta došao je nakon što je prošle nedelje IPO najavio i poznati proizvođač smartphonea Xiaomi.

Prema analitičarima, obje bi firme “izlaskom na berzu” mogle prikupiti minimalno 10 milijardi dolara, a time bi postale najveći globalni IPO-i nakon debija Alibabe na njujorškoj berzi u 2014. godini u kojem je ta kineska e-commerce firma prikupila 25 milijardi dolara (ako ne uključimo švedsku muzičku firmu Spotify koja je “izašla na berzu” preko tzv. direktnog izlistavanja).

Prema pisanju Reutersa, China Tower se nada procenjenoj vrednosti firme do 40 milijardi dolara, dok je Xiaomi inicijalno ciljao na procenu od čak 100 milijardi dolara, ali su prema zadnjem pisanju Wall Street Journala sada malo manje optimistični, odnosno, nadaju se proceni vrednosti firme između 70 i 80 milijardi dolara.

 Sudeći po početku ove godine, lovci na hongkonške IPO-ove imaju i više nego zadovoljavajuću ponudu, piše Bloomberg.

China Tower, najveći je svetski upravnik telekom tornjeva jer ih poseduje gotovo 2 miliona. Takođe, kao državna firma, njene bi deonice mogle biti izrazito popularne među investitorima zbog niske volatilnosti i potencijalno visokih dividendi. Međutim, prema pisanju Reutersa, tri su firme najveći deoničari China Towera s otprilike jednakim udelima, od 30 posto, u kompaniji, a to su China Mobile, China Unicom i China Telecom. Iako će se njihovi udeli nakon izlistavanja smanjiti, investitore bi moglo zabrinjavati što će “trio” još uvijek imati snažan uticaj na odluke koje se tiču dividendi, poslovnih sporazuma i postavljanja direktora.

S druge strane, Xiaomi ili “kineski Apple” kako ga nazivaju, iako mlada firma osnovana 2011. godine, već je četvrti najveći globalni proizvođač mobilnih uređaja, iza Samsunga, Applea i Huaweia s oko 15 000 zaposlenih i prošlogodišnjim prihodima od preko 15 milijardi dolara.

Ipak, analitičari s Bloomberga upozoravaju, nakon 2015. godine trend javne ponude deonica za tehnološke kompanije se smanjio i to ne bez razloga. Gledajući samo prošlu godinu, većini kineskih tehnoloških start-upova koji su krenuli u IPO potonula je vrednost deonica u proseku za 20 posto u odnosu na početnu cenu. Tako su, na primer, deonice dveju finansijskih online platformi Qudian i PPDAI Grupe pale za čak 55, odnosno, 48 posto.

“Borbe kineskih tehnoloških firmi koje su “izašle na berzu” u protekloj godini, loš je znak za sve one firme koje žele javnu ponudu deonica”, zaključuju na Bloombergu.

Tags
Back to top button